Firmowe media społecznościowe dla pracowników

Media społecznościowe są coraz częściej wykorzystywane wewnątrz organizacji, ale skala ich zastosowania jest dużo niższa niż w przypadku rozwiązań skierowanych do społeczności zewnętrznych.


Niektóre firmy zgromadziły już wiele doświadczeń w ciągu kilku lat od wdrożenia takich rozwiązań, inne wciąż wahają się, czy media społecznościowe wprowadzać. Badanie RR Communication Consulting miało na celu sprawdzenie, jakie są opinie osób odpowiadających za komunikację na temat mediów społecznościowych oraz jakie rozwiązania są stosowane i z jakim skutkiem. Przeprowadzono telefoniczne wywiady z osobami odpowiadającymi za obszar komunikacji w 154 firmach, na podstawie tych wywiadów można wyciągnąć istotnie wnioski, dotyczące podejścia firm do mediów społecznościowych.


Duża część firm nie stosuje mediów społecznościowych skierowanych do pracowników i nie ma w planach wdrożenia tych narzędzi. Firmy, które stosują takie rozwiązania, mają inne rozumienie i inne podejście do mediów społecznościowych. Większość firm posiadających media społecznościowe dla pracowników deklaruje zadowolenie z tych narzędzi. Zostały one wdrożone przede wszystkim jako dodatkowe narzędzie komunikacji i najważniejsze korzyści, jakie przynoszą, to możliwość szybkiego przekazywania informacji, wyrażanie opinii przez pracowników oraz wzmacnianie relacji pomiędzy pracownikami. 2/3 firm z tej grupy planuje rozwijać dalej media społecznościowe.


Respondenci z firm, które nie posiadają mediów społecznościowych, mają nieco inne opinie na temat tych narzędzi. Przeważnie nie widzą potrzeby ich wdrażania, dostrzegają mniej korzyści (albo nie dostrzegają ich wcale). Najczęściej podają marnowanie czasu przez
pracowników jako trudność w stosowaniu mediów społecznościowych w organizacji. Co ciekawe i ważne, firmy, które wdrożyły takie rozwiązania, więcej trudności widzą raczej w niewystarczającym zaangażowaniu pracowników czy w problemach technicznych. Można
więc stwierdzić, że firmy nie mające doświadczeń z mediami społecznościowymi wyobrażają sobie ich działanie zupełnie inaczej, niż pokazują doświadczenia tych, które już je wdrożyły: większym problemem od nadmiernej aktywności pracowników na
forach czy blogach wewnątrzfirmowych jest brak takiej aktywności.



  • Media społecznościowe nie są powszechnie wykorzystywane wewnątrz organizacji.
  • Im większa firma, tym większy odsetek korzystających z mediów społecznościowych.
  • Brak znaczących różnic w stosowaniu mediów społecznościowych między firmami polskimi a oddziałami międzynarodowych korporacji.
















  • Większość respondentów z firm, które wdrożyły media społecznościowe dla pracowników uważa, że spełniają one pokładane w nich oczekiwania.
  • Większe firmy nieco częściej deklarują zadowolenie z wykorzystywania mediów społecznościowych.

















O respondentach:

  • W badaniu wzięły udział 154 firmy.
  • Badanie było przeprowadzone w formie wywiadów telefonicznych z osobami odpowiedzialnymi za komunikację wewnętrzną w lipcu i sierpniu 2012 r.
  • Wśród respondentów 51% stanowiły firmy krajowe, a 49% było polskimi oddziałami międzynarodowych korporacji.
  • Badanie było zrealizowane we współpracy ze Szkołą Wyższą Psychologii Społecznej (Wydział Zamiejscowy we Wrocławiu).



















Źródło: RR Communication Consulting

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0