Jak zaprojektować strategię Employer Branding i odpowiednio dobrać narzędzia, aby połączyć działania wizerunkowe z celami biznesowymi?
Już 29 czerwca zapraszamy na wyjątkowe szkolenie warsztatowe, na którym krok po kroku przeprowadzimy Cię przez proces budowania silnej marki pracodawcy. Razem z ekspertami przeprowadzisz audyt dotychczasowych działań, dobierzesz odpowiednie narzędzia dopasowane do specyfiki Twojej organizacji oraz wzmocnisz swoje kompetencje z zakresu marketingu niezbędne do realizowania strategii EB.
Podczas szkolenia dowiesz się jak:
• Zaprojektować lub zaktualizować efektywną strategię EB, która będzie dopasowana od celów biznesowych organizacji,
• Właściwie dobrać narzędzia EB, które będą dostosowane nie tylko do założonych celów, ale jednocześnie będą zgodne z unikatową kulturą organizacji,
• Wykorzystać narzędzia marketingowe i zaplanować skuteczną kampanię EB w serwisach społecznościowych (LinkedIn, Facebook, Instagram, YouTube, Twitter),
• Dobrać właściwe KPI, aby stale mierzyć i monitorować skuteczność podjętych działania EB i w razie potrzeby uzasadnić wydatki przez Zarządem,
• Zyskać ambasadorów działań EB wewnątrz organizacji i skutecznie zaangażować pracowników w promocję marki pracodawcy,
• Zarządzać sytuacjami kryzysowymi i w jaki sposób reagować na nieprzychylne komentarze w sieci na temat firmy.
Mocne strony szkolenia:
• Biznesowe podejście – pokazujemy jak osadzić miękkie działania EB w parametrach biznesowych i wykazać realne korzyści jakie przynosi inwestycja w działania wizerunkowe
• Case studies – narzędzia i mechanizmy EB przekładam na konkretne przypadki firm i pokazujemy jak przemyślana i odpowiednio zaprojektowania strategii EB wpływa na usprawnienie procesów HR
• Interakcje i prace w grupach – będziesz mieć możliwość wymiany doświadczeń z innymi uczestnikami i dowiesz się jaki inne firmy realizują działania EB
PROGRAM SZKOLENIA
Moduł I
Skuteczna strategia Employer Brandingowa. Jak konsekwentnie budować silną i atrakcyjną markę pracodawcy?
Prowadzący: Barbara Zych , Bartosz Furtak (Employer Branding Institute)
• Ogólne wprowadzenie do Employer Brandingu – czym jest i czym nie jest marka pracodawcy?
• Audyt marki pracodawcy. Jak przeprowadzić analizę sytuacji wyjściowej w firmie, ocenić trendy rynkowe, działania konkurencji i prawidłowo zweryfikować dotychczasowe zewnętrzne i wewnętrzne działania EB? Tworzenie katalogu elementów ważnych z punktu widzenia audytu.
• Wyznaczanie celów działań EB i KPI. Jak odpowiednio dobrać wskaźniki efektywności do mierzenia działań employer brandingowych? Jak prawidłowo dokonywać pomiaru efektywności działań i intepretować wyniki? Jak obronić rolę Employer Brandingu w czasie kryzysu?
• Weryfikacja autentycznych potrzeb odbiorców. Jak za pomocą profili person prawidłowo określić grupę docelową i zwiększyć trafność działań EB? Jak skutecznie dopasować potrzeby komunikacyjne i employer brandingowe do person?
• Employee Value Proposition – czym jest i jak właściwie określić propozycję wartości pracodawcy?
Modul II
Nowoczesne sposoby i narzędzia EB w komunikacji zewnętrznej
Prowadzący: Mateusz Jabłonowski (Allegro)
• Content marketing dla HR – jak tworzyć komunikaty, które zostaną zapamiętane i wyróżnią się spośród komunikacyjnego szumu?
• Komunikacja masowa z kandydatem:
– Ogłoszenia o pracę. Redakcja treści ogłoszeń o pracę z uwzględnieniem profili person oraz potrzeb kandydatów.
– Zakładki kariera na stronie internetowej. Jak przeprowadzić audyt „zakładki kariera” na stronie www i zoptymalizować ją tak, aby usprawnić proces rekrutacyjny i usunąć bariery, które powstrzymują kandydata przed złożeniem aplikacji?
– Proces rekrutacji. Projektowanie schematu wzorowego procesu rekrutacji i przykładowego badania doświadczeń kandydatów.
• ATL vs BTL. Który rodzaj strategii komunikacji marki z odbiorcami wybrać w przypadku małego budżetu na działania employer bandingowe?
• Rola eventów w komunikacji EB. Jak dobrze przygotować się i zorganizować wydarzenie online, o którym będzie głośno w sieci? Jakie praktyki sprawią, że kandydat będzie zainteresowany uczestnictwem w evencie?
• Fokus na Zetki – czy współpraca z blogerami, youtuberami i Instagramami się opłaca? Jak rozpocząć z nimi współpracę i dopasować ich sylwetki do profilu firmy?
• Czy nasza firmowa komunikacja działa? Za pomocą jakich wskaźników KPI mierzyć skuteczność zewnętrznych działań komunikacyjnych? Jak prawidłowo monitorować poprawność działań by zapewnić sukces komunikacyjny organizacji?
• Komunikacja kryzysowa. Jak załagodzić skutki kryzysu wizerunkowego i uchronić organizację przed konsekwencjami złego PR?
Moduł III
Kształtowanie wizerunku pracodawcy wewnątrz organizacji
Prowadzący: Zuzanna Siondalska (Sii Polska)
• Komunikacja wewnętrzna jako podstawa skutecznego employer brandingu. Co rzeczywiście wpływa na atmosferę w zespołach i decyduje o tym, że pracownik nie myśli o zmianie miejsca pracy? Wzmacnianie poczucia przynależności do firmy.
• Podejście inside-out. Tworzenie planu komunikacji wewnętrznej i katalogu potencjalnych komunikatów.
• Pracownicy, jako ambasadorzy organizacji. W jaki sposób dokonać wyboru i wybrać osobę na ambasadora marki? Jak skutecznie zaangażować pracowników w promocję marki pracodawcy? Jak pracownicy mogą wesprzeć promowanie własnej firmy?
• Social Media employee advocacy. Jak zachęcić pracowników do śledzenia firmy w mediach społecznościowych?
• Marka osobista pracowników w sieci a marka pracodawcy – jak zadbać o spójność marek w Internecie i dzięki temu uwiarygodnić zewnętrzny przekaz na temat firmy?
W zależności od Twoich potrzeb i preferencji możesz wybrać jedną z poniższych wersji szkolenia:
• wersja STANDARD – udział w szkoleniu na żywo
• wersja PREMIUM – udział w szkoleniu na żywo + dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu
• wersja SUPERPREMIUM – udział w szkoleniu na żywo + dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu + dostęp do filmów szkoleniowych zrealizowanych w dwóch ramach kursów o łącznej wartości ponad 250 zł:
– „Rekrutacja oparta na kompetencjach”
– „Medytacja jako narzędzie redukcji stresu i osiągania work-life integration”
Zapisz się na warsztaty „Skutecznego Employer Brandingu’ na stronie Centrum Kompetencji!