Organizacja czasu – czy robisz to dobrze?

Stanowisko managera wiąże się z dużą ilością obowiązków. Odpowiadasz za organizację pracy zespołu, musisz planować czas swój i innych pracowników. Jak to osiągnąć? Prawdopodobnie próbowałeś już wielu sposobów, ale wciąż nie jesteś pewien czy ich efekty są możliwe najbardziej skuteczne? Kluczem do efektywności jest organizacja.

Przeanalizuj swój czas

Na początku możesz wypisywać w notatniku czynności, które wykonujesz w pracy w ciągu tygodnia. Po tym przeanalizuj, które zajmują ci najwięcej czasu, a na które potrzebujesz go mniej, może nawet okazać się, że część z nich możesz zautomatyzować bądź delegować innym osobom. W ten sposób będziesz bardziej świadomy czynności, które wykonujesz w ciągu dnia i będziesz mógł zacząć lepiej organizować swój czas. Na początku każdego dnia w pracy powinieneś sprawdzić jakie zadania należy wykonać dzisiaj, a jakie do końca tygodnia i podzielić je według
ich ważności.

Ustalanie priorytetów

Posegreguj swoje zadania według ich priorytetu. Możesz zastosować Metodę ABC, wywodzącą się z zasady Pareto. Polega ona na nadaniu im liter, w celu łatwiejszego rozróżnienia, np:
A – będą to priorytetowe zadania, na których musisz się skupić
B – mniej ważne, ale je również konieczne do wykonania
C – te zadania możesz odłożyć na następny dzień
D – oznacz tak zadania, które możesz zlecić innym osobom.
Przy każdym z tych zadań rozpisz czas, który musisz na nie przeznaczyć, tym razem kierując się regułą planowania Parkinsona 60/40 – 60% czasu na pewno spędzisz nad tym zadaniem, zaś pozostałe 40% to inne okoliczności, takie jak np. ważny telefon. Nigdy nie planuj 100% swojego dnia, ponieważ nie jest to możliwe.

A w jaki sposób zorganizować pracę innych osób?

Jako manager lub szef działu jesteś zorganizowany, ale twoi pracownicy nie potrafią wydajnie pracować? Wprowadź do swojego biura zasady Employee Experience. Jest to nic innego jak zarządzanie doświadczeniami pracowników związanymi z miejscem pracy. Wraz z Employer Brandingiem, jest to jeden z obszarów działania działu HR w firmie. Różnica między nimi polega na tym, że zadaniem Employer Brandingu jest pozyskanie pracownika, a Employee Experience, wzmacnianie jego zaangażowania w pracę i spowodowanie, że nawet pomimo ewentualnego zwolnienia, będzie miał wciąż dobre zdanie o naszej firmie i chętnie zarekomenduje ją swoim znajomym. Tak więc zarządzanie doświadczeniami pracowników to długotrwałe działania, mające na celu wykreowanie u pracownika pozytywnej opinii o pracodawcy. Kiedy ma on dobre nastawienie, chętniej pracuje i bardziej się angażuje, co przekłada się to na jego efektywność.

Sukces przedsiębiorstwa

Na sukces firmy składa się efektywna praca szefa oraz jego pracowników. Prawidłowa organizacja czasu jest jednym z fundamentów firmy, który pomaga przedsiębiorstwu zwiększyć jego efektywność. Jeżeli firma się nie rozwija, trudno jej będzie osiągnąć sukces. A skoro podstawą firmy są jej pracownicy, wprowadzajmy wszystkie rozwiązania, które mogą wspomóc ich efektywność.

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.





Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled