Charakter organizacji poznasz po jej biurze

8Zdecydowaną większość współczesnej populacji stanowią wzrokowcy. Na bodźcach wizualnych często opieramy także pierwsze wrażenie w sferze decyzji zawodowych. Wygląd biura stanowi bowiem niezwykle istotny element wspierający wizerunek firmy. To jedno z kluczowych narzędzi kreowania opowieści o marce oraz jej wartościach. Dobrze wykorzystany może znacząco wpłynąć na poziom identyfikacji pracowników z firmą oraz pozyskiwanie talentów z zewnątrz.

Najpierw układ

Już na etapie projektowania ogólnego układu pomieszczeń firmy są w stanie pokazać swoje
główne wartości oraz cechy charakterystyczne marki. Przykładowo otwarta przestrzeń oraz brak
stałych ścianek działowych może podkreślać zarówno transparentność prowadzonego biznesu,
jak i nacisk na pracę zespołową. Natomiast duża, jasna recepcja, która płynnie przechodzi w
strefę kawiarnianą może np. uwydatnić nieformalny charakter organizacji. Układ funkcjonalny
może także wspierać efektywność pracowników firmy – i tak w branży kreatywnej będzie on
otwarty i niestandardowy, natomiast w kancelarii prawnej będzie bardziej kameralny,
umożliwiający narady w mniejszym gronie lub spotkania z klientami.

Biuro nie tylko do pracy

Jak wskazują eksperci , liczba pomieszczeń zamkniętych oraz np. dźwiękoszczelnych w
stosunku do przestrzeni otwartych może również sugerować, co chcemy pokazać poprzez naszą
biurową przestrzeń. Niezależnie od tego, czy otwarta czy zamknięta, sercem większości biur
wciąż jest kuchnia. Jednak – wedle obecnych trendów – firmy chcące się wyróżnić, dysponują też
innymi pomieszczeniami, np. do integracji (zwanymi strefami rozrywki) czy relaksu. Przykładowo
biura z branży technologicznej, zarówno te należące do światowych gigantów, jak i rodzimych
liderów IT, jak np. Codewise, przepełnione są strefami rozrywki, wellness oraz miejscami
wypoczynku. Taki zabieg, poza oczywistymi korzyściami Employer Brandingowymi, ma na celu
stworzenie komfortu pracy i środowiska, które wspiera różne aktywności i potrzeby człowieka.

W firmowych barwach

Najbardziej powszechny sposób budowania identyfikacji wizualnej marki w biurze to oczywiście
sięgnięcie do kolorów czy materiałów charakterystycznych dla danej firmy. Podczas
projektowania przestrzeni można zatem czerpać z barw widocznych na logotypie i użyć ich jako
motywu przewodniego w całym biurze lub wpleść je symbolicznie w strategicznych
pomieszczeniach. Inną, równie atrakcyjną dla oka drogą jest zainspirowanie się kolorami czy
teksturami, które najlepiej oddają rodzaj działalności danego pracodawcy. I tu np. firma
specjalizująca się w ekologicznych rozwiązaniach w budownictwie będzie mieć zielone, jasne
biuro urządzone przy wykorzystaniu przyjaznych środowisku mebli, a znany producent drabin i
rusztowań postawi na elementy metalowe, spełniające funkcje dekoracyjne i użytkowe.

Najlepsza wizytówka

Zdaniem aż 68 proc. pracowników ich pracodawcy nie robią jednak wystarczająco dużo, aby stworzyć w biurze kulturę organizacyjną, która będzie wywierała na nich odpowiedni wpływ w tym zakresieAtrakcyjnie biuro nie służy jedynie do tego, by imponować klientom i pracownikom, lecz może ono również udowadniać wiarygodność biznesową danej firmy. Przypominamy, że rusza kolejna edycja konkursu na najlepsze biuro organizowanego przez CBRE szczegóły na www.officesuperstar.pl .

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.





Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled