HR starter pack – lipiec #5

Jak co tydzień o godzinie 11 szybkie podsumowanie tego, co się wydarzyło w minionym tygodniu. A działo się sporo, zwłaszcza w zakresie employer brandingu i rekrutacji! Pisaliśmy o tym, jak to nie warto ubarwiać rzeczywistości (kiedy idzie o zatrudnienie pracownika, choć podejrzewamy, że w innych dziedzinach życia również nie warto), bo taka praktyka może znacząco wpłynąć na dobre imię firmy. Pisaliśmy także o tym, jak istotną częścią procesu adaptacji pracownika jest onboarding – no bez onboardingu to dalej ani kroku, chyba że nie zależy ci na szybkim osiągnięciu pełnej efektywności pracownika. A jeśli w ogóle zależy ci na tym, żeby zatrudnić fajnego pracownika, to warto zastanowić się nad tym, jak wygląda biuro. Bo ludzie to jednak patrzące na powierzchowność istoty i ważne jest dla nich, jak będzie wyglądało miejsce, w którym spędzą większość każdego następnego dnia przez wiele, wiele lat!

Onboarding, jak to zrobić dobrze?

Tekst, który został zainspirowany mądrymi słowami doświadczonych ludzi podczas zeszłorocznej edycji HR camp! Jest tym bardziej wartościowy, że szczegółowo przygląda się tematowi onboardingu i wskazuje najważniejsze elementy procesu wdrażania pracownika. No bo nie oszukujmy się – metoda na “tu jest twoje biurko, spotkania co tydzień o 11” tak naprawdę nigdy nie działała.

HR-owiec i dylemat: na ile można ubarwiać wizerunek firmy?

Każdy haerowiec staje czasem przed ciężkim wyborem: tworząc tekst promocyjny nałgać i naściągać wielu ludzi, czy też trzymać się faktów i liczyć z mniejszym powodzeniem? Otóż wiele wskazuje na to, że lepiej jest wybrać to drugie podejście. Kiedy potencjalny pracownik dowie się, że to, co było w jego oczach największym atutem firmy, jest jedynie wizualizacją marzenia człowieka, który go zatrudnia, to zapał do pracy może znacząco zmaleć.

Chcesz mnie zatrudnić? Pokaż mi swoje biuro!

Szara przestrzeń oświetlona migającymi świetlówkami, smutni ludzie ubrani w poważne stroje i tylko czasem jakiś nonkonformistyczny magnesik na lodówce. Wszystko sterylne i pozwalające w stu procentach skupić się na pracy – idealne miejsce zatrudnienia? No właśnie nie, szczególnie ostatnio. Dla pracownika coraz ważniejsze jest to, jak wygląda miejsce, w którym musi pracować. A to oznacza, że przestrzeń biurowa powinna odznaczać się jakimś pomysłem na siebie, żeby być atrakcyjna dla nowego pracownika!

Oprócz tego dobrze poczytać:

 

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0