Facebook eksperymentuje z wieloma nowymi narzędziami rekrutacyjnymi dla firm – jest to dobra wiadomość dla zwykłych użytkowników, a także potencjalnych pracodawców, ale zła dla wszystkich innych platform, które działają w obszarach rekrutacji takich jak LinkedIn.
Zgodnie z raportem TechCrunch tylko niektóre firmy mające swoje fanpage na Facebooku widzą na tę chwilę zakładkę „Praca”, gdzie można umieszczać oferty poprzez wpis zawierający pola tytułu, wynagrodzenia i rodzaju stanowiska. Oferty pojawią się w panelu informacyjnym, jednak sposób ich wyświetlania będzie się od nich różnił.
Jak to działa
Przycisk „Zaaplikuj teraz” pozwoli osobom poszukującym pracy zaaplikować na dane stanowisko. Poprzez wypełniony formularz Facebook zbierze dane i przekaże je pracodawcy w postaci wiadomości. Firmy będą musiały jednak płacić za lepszy zasięg swoich ofert.
Wady i zalety nowego narzędzia
Korzyści z funkcji „Praca” na Facebook wynikają z ogromnej ilości danych, jakie portal zbiera od użytkowników, a także z dynamicznego i interaktywnego charakteru strony w porównaniu z innymi stronami działającymi w obszarach rekrutacji.
Wadą jest przede wszystkim fakt wymieszania się prywatnego życia z zawodowym. Niektórzy użytkownicy mogą czuć się niekomfortowo ubiegając się o pracę na Facebooku, gdzie potencjalny pracodawca miałby dostęp do wszystkich danych osobowych rekrutowanego jak zdjęcia, statusy, itp.
- Zobacz również: Facebook at work – intranet dla pracowników
Źródło: Inc.com
Czy to rozwiązanie jest już dostępne na polskim FB? Mam wrażenie że jeszcze nie … Jak z niego skorzystać jako pracodawca?
Na tę chwilę nie wszystkie konta mają aktywną usługę, gdyż jest ona dopiero w fazie testów:)
„Przycisk “Zaaplikuj teraz” pozwoli osobą poszukującym pracy zaaplikować na dane stanowisko.” @Dawid Lenard gdzie w tym zdaniu ukrył się błąd?
Poprawione! @Małgorzata nasz język taki piękny:)