To już jest ostatni moment, aby zgłosić swoją firmę do konkursu EBstars! Jeszcze dziś do godziny 24:00 masz szansę pochwalić się swoimi EBowymi działaniami np. w kategorii „Najlepsze działania digital”. Pamiętaj, jest to walka o sławę, splendor i tytuł „Najlepszego”! Przeczytaj wywiad z naszym jurorem – Tomaszem Bartnikiem i dowiedz się co jest teraz trendy w działaniach digital, jak mierzyć swoje digitalowe efekty i ….
O 13 lat zajmuje się tematyką komunikacji mediowej oraz jej wpływu na biznes klientów. Z początkiem stycznia 2016 roku objął stanowisko Group Account Director w Dentsu Aegis Network, gdzie odpowiada za współtworzenie i wdrożenie strategii firmy, zarządzanie kilkunastoosobowym zintegrowanym zespołem ekspertów łączących kompetencje mediowe i kreatywne, tworzenie pełnych ekosystemów mediowych opartych o media pozyskane, płatne i własne, budowanie strategii komunikacji oraz konsulting biznesowy.
W jakim kierunku zmierzają działania digital w Polsce?
Tomasz Bartnik: W tej chwili, najszybciej rozwijającym się elementem komunikacji digital jest content marketing. Jest to spowodowane zmęczeniem użytkowników licznymi reklamami banerowymi a co za tym idzie zmniejszającą się ich skutecznością (zjawisko banner blindness) oraz wzrostem stosowania przez internautów ad block (Polska jest liderem w Europie). Content marketing umożliwia kontakt z użytkownikami poprzez stworzone przez reklamodawców jakościowe i użyteczne treści. Istotny jest fakt, że zarówno dla użytkowników jak i reklamodawców ta forma reklamy jest przyjazna. Użytkownicy otrzymują treści i sami decydują, czy chcą z nich skorzystać, dzięki czemu reklamodawca uzyskuje dłuższy i bardziej wartościowy czas kontaktu z reklamą oraz wyższy wskaźnik zaangażowania użytkownika.
Jak w przypadku takich działań mierzyć efektywność?
TB: Właściwie w zależności od celów oraz zastosowanych kampanii efektywność można mierzyć w różnoraki sposób od liczby odsłon, liczby odwiedzających (nowych i powracających), czasu jaki spędzają na stronie, po szczegółowe dane dot. każdego artykułu na blogu: ile osób go odwiedziło, czy też ile czasu eksplorowali treści. Dodatkowe możliwości to wskaźniki związane bezpośrednio z social media, czyli udostępnianie treści, reakcja na treść, komentowanie treści, czy sentyment.
Co w działaniach digital jest najważniejsze z punktu widzenia pracodawcy?
Z punktu widzenia pracodawcy kluczowe jest, tak jak w przypadku wszystkich innych marketerów, definicja celu komunikacji i konsekwentna realizacja strategii. Kanały digitalowe, biorąc pod uwagę wskaźniki konsumpcji mediów, właściwie umożliwiają kontakt z większością grup docelowych, a stosowane rynkowo narzędzia pomiaru, umożliwiają ocenę KPI w real time.
Nie zwlekaj! Wygrana może być na wyciągnięcie ręki! Zgłoś swoją firmę do jednej z 9 kategorii. Gala rozdania nagród odbędzie się 14 września w warszawskim kinie Praha, po konferencji HRcamp.
Strona wydarzenia: TUTAJ!
😉