Niezbędnik targów pracy – część pierwsza!

Choć dla wielu studentów sezon targów rozpocznie się dopiero w październiku, firmy już teraz muszą rozpocząć działania, które poskutkują na jesień. Temat targów pracy tylko z pozoru wydaje się prosty do zorganizowania. Ale te firmy, które są świadome swojej marki pracodawcy, wiedzą, że targi pracy to doskonałe miejsce, aby zaprezentować organizację od jak najlepszej strony. Mamy dla Was 5 kluczowych porad, które w ramach cyklicznych wpisów będziemy omawiać. Na początek dwie z nich.

Mamy nadzieję, że nasze porady pomogą usystematyzować Waszą wiedzę na temat przygotowań do targów pracy oraz dadzą cenne wskazówki, jak zrobić to jeszcze lepiej.

Wyróżnij się!

Dokładnie tak! I nie mamy tu na myśli zaaranżowania całego stoiska w neonowych kolorach niezgodnych z Twoim brandbookiem. Wyróżnić możesz się na wiele sposobów, a jednym z nich jest zaaranżowanie Twojego stoiska w taki sposób, aby uczestnicy targów nie przeszli obok niego obojętnie. Bardzo ważne, aby na etapie zbierania budżetu na targi pracy, pomyśleć o takim stoisku, które nie będzie wymiarów 1x1m2 . Jeśli jednak masz ograniczony budżet – pamiętaj, że małą przestrzeń również można zaaranżować w ciekawy sposób. Eksperymentuj i nie bój się kontrowersyjnych pomysłów. Poniżej znajdziecie kilka przykładów na takie kontrowersyjne, niestandardowe stoiska i akcje m.in. firmy Dexia.

Jeśli chodzi o większe stoisko to daje ono oczywiście więcej możliwości. Możesz na nim stworzyć strefę konsultacji CV, miejsce na szybkie rozmowy rekrutacyjne, konkursy itp. Kolejna ważna rzecz to zaaranżowanie stoiska w taki sposób, aby było zgodne z tym, czym Twoja organizacja zajmuje się na co dzień. Pod żadnym pozorem nie „zagracaj” swojego stoiska elementami, które nie są związane z Twoją branżą. Jeśli pracujesz w banku – te kwiaty na Twoim stoisku wcale nie przysporzą Ci większego zainteresowania uczestników. Zrezygnuj z nich na rzecz większej ilości gadżetów.

graf 111
Challenge – materiały

Nie bez powodu tak nazwaliśmy ten akapit, bo przygotowanie dobrych i angażujących materiałów na targi pracy jest nie lada wyzwaniem. Tak naprawdę to najważniejszy element przygotowań do targów pracy – nie zostawiaj ich na ostatnią chwilę. Przede wszystkim zacznij od określenia tego, co chcesz zawrzeć na materiałach targowych, czyli jaki kontent jest dla Ciebie najważniejszy. Następnie pomyśl nad oprawą graficzną, bo to ona w głównej mierzy przyciąga uwagę. Nietypowe kształty ulotek, które są spójne z całą organizacją, zdecydowanie podwyższą Twoją atrakcyjność wśród kandydatów. Właśnie na takie rozwiązania zdecydowali się nasi klienci: mBank, Nationale-Nederlanden czy Żywiec Zdrój.

Employer_Branding_institute_targi_pracy_mbank-1024x624 2

Autor: Justyna Borkowska, Client Partner w Employer Branding Institute

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.





Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled