Przełom wiosny i lata to czas nowych początków – staży i wdrażania nowozatrudnionych pracowników. Jest to równocześnie czas pożegnań z uczelniami a także z 5-tym sezonem „Gry o Tron”, z którego, zanim odejdzie do historii, rekruter może wyciągnąć cenne wnioski dotyczące kompetencji dyrektora działu informatyki… A to już chwilę po tym, jak upgrade’uje swoją skrzynkę e-mailową. Zapraszamy!
1. Punkt widzenia stażysty
Dopracowany program stażowy może w dłuższej perspektywie stanowić nieocenione źródło młodych talentów dla przedsiębiorstwa. Przyjmowanie studentów na staż różni się jednak od rekrutacji pracowników na etaty. Jakie oczekiwania finansowe mają praktykanci w różnych branżach i na czym zależy im najbardziej? Artykuł The Top 4 Internship Trends You Need to Know prezentuje w pigułce, jak sprawa praktyk i staży wygląda z perspektywy studentów.
2. Witamy na pokładzie!
Wyobraźcie sobie pierwszy dzień w nowej pracy: zjawiacie się, manager pokazuje wam biurko i przedstawia kolegom z zespołu, a następnie znika, mówiąc coś niejasno o tym, że macie za zadanie trochę się rozejrzeć i zaaklimatyzować… Nie potrzeba wyczulonego zmysłu HR-owca, aby dostrzec, że nie jest to optymalny onboarding. Dlaczego warto przeprowadzić go profesjonalnie? Autor pokazu slajdów Get On Board With Onboarding wśród korzyści wskazuje na dłuższy czas pracy, lepszą komunikację i wzrost zaangażowania.
3. „Skąd Internet wiedział, że szukam pracy w farmacji?”
Rekruterzy mają wiele wspólnego ze specjalistami z branży marketingu: przygotowują ofertę, precyzują target, planują kanały dotarcia. Warto więc zastanowić się nad skorzystaniem z narzędzi stworzonych przez IT na potrzeby marketerów, takich jak dopasowywanie internetowych reklam do interesującego nas segmentu rynku. Wbrew pozorom nie jest do tego potrzebna specjalistyczna wiedza na temat sieci. Od czego zacząć? Czytajcie w Programmatic Advertising: a Better Way to Place Job Ads?
4. Jak upgrade’ować swoja skrzynkę e-mailową?
Odpowiednia organizacja poczty może zwiększyć naszą efektywność i poczucie kontroli nad sytuacją. Artykuł 6 Productivity Boosting Email Tools for Recruiters podpowie m. in. jak dowiedzieć się, kiedy dokładnie adresat otwiera maile oraz czy skorzystał z linków i załączników, w jaki sposób zastąpić reklamy na bocznym pasku danymi o nadawcy pochodzącymi z LinkedIn’a, Twittera i Skype’a oraz co zrobić, aby skrzynka była dostępna nawet, gdy nie możesz połączyć się z Internetem. Laptopy przygotowane?
5. Bolton, Stark, Lannister – kto poprowadzi do boju informatyków?
Rola dyrektora działu informatyki nabiera znaczenia porównywalnego do przywódców poszczególnych rodów Westeros, od których zależy być albo nie być rodu na scenie politycznej Siedmiu Królestw. Kogo wybrać na tak ważne stanowisko? Czy CIO, pod przywództwem którego firma podbije rynek, powinien jak Lannisterowie zawsze płacić swoje długi, przekupywać wrogów i nie wahać się przed outsourcingiem? A może stawiać na sojusze, relacje i networking niczym rodowity Tyrell? Sprawdźcie, które rody zapewniają najlepszy zestaw cech dla waszej firmy: What Companies Can Learn From ‚Game of Thrones’ When Hiring Their Next Chief Information Officer
Autorka: Zofia Augustyniak
CZYTAJ TEŻ: Panorama HR – zarządzanie intuicją