Employer BrandingKnow HowKomunikacjaPressroomStrategia

Kampania EB powinna mieć wyrazisty smak!

EB_STARS_960X320

Dlaczego kampanie employer brandingowe przypominają tort? Z jakich warstw się składają? Tego dowiecie się z wywiadu z Moniką Sońtą, wykładowcą Studiów Employer Branding na Akademii Leona Koźmińskiego, a także jurorką konkursu EBstars. Rozstrzygnięcie konkursu już niedługo, na HRcamp 2015! Zapraszamy do lektury!
 

msontaMonika Sońta, praktyk i teoretyk rozwoju organizacji oraz komunikacji firmowej. Od początku 2015 roku właścicielka butiku komunikacyjnego COMM.on!.
Od ośmiu lat zajmuje się komunikacją korporacyjną w branży FMCG. Jej specjalizacja to komunikacja wewnętrzna i modelowanie zaangażowania pracowników (projektowanie tzw. Employee Assistance Programmes). Od marca 2015 prowadzi blog biznesowy na platformie Harvard Business Review Polska.
 
 
 
 

Na co zwraca Pani szczególną uwagę przy ocenie kampanii Employer Branding?
 

Monika Sońta: Według mnie, nagroda EB Star powinna wyróżniać kampanie, które są:
 
– spójne – od opisu koncepcji do realizacji widać myśl przewodnią,
– skuteczne – wskazują konkretne sposoby rozliczania nakładów zainwestowanych w projekt,
– super-angażujące dla pracowników samej firmy – „opowieść firmowa”, którą przekazuje kampania, oprócz wskazanej w założeniach grupy docelowej, powinna angażować samych pracowników firmy, wzbudzić ich komentarze i finalne przytaknięcie: „tak, tak rzeczywiście u nas jest”.
 
Najlepszym sprawdzianem byłoby wskazanie w zgłoszeniu, jak pracownicy wewnątrz firmy reagowali na kampanię zewnętrzną. A może uczestniczyli w tworzeniu przekazów?

 
Co powinno wyróżniać nagrodzoną kampanię EB spośród innych nadesłanych projektów?
 

Monika Sońta: Bazą tortową są rzetelne klasyki: zaplanowanie kampanii, SMARTne cele krótko i długo-terminowe, jakość składników, precyzja wykonania, odpowiedni czas na dopieczenie całości, budżet dopasowany do realnych celów biznesowych oraz transparentne kryteria oceny.
 
Tort zasługujący na wyróżnienie EB Stars powinien mieć wyrazisty smak.
 
Wisienką na torcie może być ciekawa koncepcja graficzna, widoczny udział pracowników, czy zaskakujący pomysł na kontynuację, widoczny już teraz.
 
Lukier na takim torcie EB nie jest potrzebny, i tak rozsmakuje się w nim cała kolejka chętnych.

 
Na jaki aspekt zgłoszenia (opis kampanii, podesłane materiały) firmy powinny zwrócić szczególną uwagę?
 

Monika Sońta: Przewiduje się, że spośród mediów społecznościach najszybciej rośnie zdjęciowy Instagram, więc na miejscu zgłaszających, ja też poszłabym tym tropem i dołączyła bogaty, doświadczeniowy materiał zdjęciowy z realizacji.
 
Zasięgi i konwersje są ważne i warto wzorować się na projektach, które oprócz opiniotwórczości osiągnęły dużą skalę działania, jednak tym razem w zgłoszeniach EB Stars będę szukała emocji na twarzach czy w komentarzach przedstawicieli wskazanej grupy docelowej.
W przypadku kampanii online, warto dołączyć przykłady komentarzy, które pojawiały się w Internecie.

 
 
Gotowy do zgłoszenia swojego udziału? KLIKNIJ TUTAJ
 
 
 

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0