Zapraszamy na wywiad z Piotrem Langerem, który opowie o swoich początkach w employer brandingu oraz o trendach i zmianach w branży w najbliższych latach.
Dlaczego zaczął się Pan zajmować Employer Brandingiem?
Piotr Langer: Przez przypadek, w okresie fuzji Banków Pekao i BPH ówczesny Dyrektor Rozwoju Kadr zaproponował mi przejście z obszaru marketingu do HR. Na początku zupełnie mi się ten pomysł nie spodobał, marzyła mi się bowiem praca w obszarze e-commerce, a nie w czymś bliżej nieokreślonym jak marketing HR-owy.
Jak wyglądały Pana pierwsze doświadczenia w Employer Brandingu?
Piotr Langer: Wspaniale, razem z kolegami z CEE zaczęliśmy pracować nad działaniami zmierzającymi do pozyskiwania talentów oraz nad metodami ich selekcji. Jako 24-latek uczestniczyłem w projektach, które miały przełożenie nie tylko na Polskę, ale i kraje ościenne. Wszyscy byliśmy pionierami, niejako odkrywając i ucząc się czym jest dzisiejszy employer branding. Był to cudowny okres hiper-rekrutacji i niesamowicie dynamicznego wzrostu sektora finansowego. Dzięki temu nasze działania były w centrum strategii HR Grupy UniCredit, która z lokalnego, włoskiego banku, przekształcała się w międzynarodowego gracza na rynku bankowym.
Czym zajmuje się Pan obecnie?
Piotr Langer: Wspieraniem biznesu w zagadnieniach związanych z zarzadzaniem zasobami ludzkim w UniCredit na poziomie Europy Środkowo-Wschodniej (12 krajów, blisko 10 000 pracowników).
Które zagadnienia z Employer Brandingu są dla Pana najbardziej interesujące?
Piotr Langer: Tworzenie i wdrażanie strategii employer brandingu.
Jakie trendy i zmiany w Employer Brandingu będą, Pana zdaniem, dominować w najbliższych latach?
Piotr Langer: Zorientowanie na konkretne i mierzalne efekty działań; spadek zaufania do tradycyjnych form przekazu (związany z szybszym dostępem do informacji nt. pracy w danej firmie); większa konkurencyjność rynku pracy; postępujące zróżnicowanie potrzeb odbiorców naszych działań; rozwój technologii.
Jakie umiejętności są, według Pana, szczególnie ważne dla specjalisty Employer Branding?
Piotr Langer: Możliwie szerokie rozumienie potrzeb firmy, pracowników i kandydatów, połączone z solidnym warsztatem HR-owym i komunikacyjnym; po stronie kompetencji HR najważniejsze są te związane z rekrutacją, rozwojem i budowaniem zaangażowania; w obszarze komunikacji — te związane z działaniami BTL, PR i budowaniem wizerunku firm w internecie.
Autor: Piotr Langer wykładowca na menadżerskich studiach podyplomowych Employer Brandingu www.studiaeb.pl