HRcamp – Przeżyjmy to jeszcze raz (relacja)

220HRcampVI edycja HRcamp za nami. Czas na podsumowanie: 2 dni wydarzenia, prawie 300 gości z całej Polski, ponad 40 prelegentów. To były dwa emocjonujące dni, które dostarczyły wielu pozytywnych wrażeń i ogromnej dawki wiedzy.

Na tegoroczny HRcamp uczestnicy konferencji zostali zaproszeni do kina Praha w Warszawie.
Motyw kinowy był obecny podczas całej kampanii promującej konferencję.Na oficjalnym rozpoczęciu prowadzący odwołali się do gry filmowej, w którą można było zagrać przed konferencją na oficjalnej stronie HRcamp. Wyniki mogły być dla niektórych zaskakujące, ponieważ odkrywały filmową HR-ową tożsamość. Jednak wszyscy z dużym uśmiechem przyznawali się do swojej filmowej postaci, z ciekawością rozglądając po sali w poszukiwaniu osób z takim samym wynikiem. W końcu któż nie chciałby zostać HR-owym MacGyverem z dewizą: Jakiś problem? Dajcie mi salkę konferencyjną i termos kawy.

Bardzo pomysłowe i związane z tematem konferencji były także torby przygotowane w dwóch wersjach. Jedna z filmową Audrey Hepburn, a druga z wieńcem laurowym, obie z napisem: Rekrutuje tylko gwiazdy. W rankingu popularności zdecydowanie wygrały torby z postacią Audrey, które rozeszły się w mgnieniu oka.

Wielu uczestników zwróciło także uwagę na różowe opakowania na popcorn, przygotowane przez Employer Branding Institute. Można było miło HRupać popcorn w półmroku sal kinowych podczas wystąpień kolejnych prelegentów. Wszystko było dopięte na ostatni guzik, kreatywne i przede wszystkim wywołujące uśmiech na twarzach uczestników.

W tym roku konferencja skupiona była wokół trzech ścieżek tematycznych: Candidate’sexperience, Angażowanie i komunikacja wewnętrzna, Innowacje w zarządzaniu ludźmi. Podczas dwudniowego wydarzenia uczestnicy mogli wybrać spośród aż 28 wystąpień, prowadzonych przez ekspertów i praktyków wiodących firm na rynku.

Wiele wystąpień naprawdę przykuwało uwagę i sprawiało, że trudno było się zdecydować na wybór któregoś z nich.
Swoje case study zaprezentowali między innymi: UBS, Danone, Provident, PwC, Amrest, Roche, Capgemini, Techland, mBank, Arcelor Mittal, Schneider Electric, Employer Branding Institute, Funmedia, eRecruiter, Atos IT Services, Personal Brand Institute, HayGroup, Personal Brand Institute, emplo, SHL Polska, Tchibo, Absolvent.pl
Ciekawym zagadnieniem, podjętym przez Pawła Leksa z firmy emplo.com, było omówienie wykorzystywania przez pracowników sieci społecznościowych w czasie pracy, czyli problem korzystania z Facebooka w firmie i jego wpływ na efektywność pracowników.

Z uznaniem uczestnicy wspominają także wystąpienie Elżbiety Wenzel z Campgemini, która opowiedziała o nietuzinkowym sposobie budowania zaangażowania pracowników, spełniającym także rolę budowania społecznej odpowiedzialności firmy, mianowicie o tworzeniu przez pracowników przedstawień teatralnych − od pomysłu, przez reżyserię, kostiumy, scenografię po grę aktorską.

Pracownicy wybrali tę formę wolontariatu jako sposób na odejście od szarej korporacyjnej rzeczywistości, cementujący więzi zespołowe, dający upust kreatywności i talentowi i pozwalający na zrobienie czegoś dobrego dla świata – np. ostatnie z przedstawień było przeznaczone dla osób niewidomych. Badania zaangażowania w firmie potwierdzają skuteczność tej formy działalności.

Na słodką niespodziankę mogli liczyć uczestnicy, który przyszli na wystąpienie Katarzyny Samochockiej i Klaudii Sety z mBanku. Prelegentki mówiły o kampanii Najlepsze jest w środku, przysłowiową wisienką na torcie tego wystąpienia były… pyszne czekoladowe muffiny, rozdawane podczas wystąpienia. Kto nie jadł, niech żałuje 🙂

Nie zabrakło również warsztatów specjalistycznych, na których uczestnicy mogli się dowiedzieć miedzy innymi, jak nakręcić świetny filmik rekrutacyjny, jak używać swojego głosu, żeby osiągnąć upragniony efekt oraz jak poradzić sobie z komunikacją w kryzysowej sytuacji.

Dużym zainteresowaniem cieszył się warsztat: Jak kręcić świetne filmy rekrutacyjne i wizerunkowe? Wojciecha Hołysza z FilmPoint.
Uczestnicy mieli możliwość zobaczenia wiele nowych filmów, które dotychczas nie były pokazane. W ocenie wielu osób wystąpienie było bardzo inspirujące, zawierające przydatne wskazówki, które można będzie wykorzystać w przyszłości w relacjach z ekipami filmowymi. Prowadzący podkreślił jeden bardzo palący problem, który nie wszyscy dostrzegają lub zupełnie go bagatelizują, mianowicie sprawę autentyczności filmów rekrutacyjnych. Filmy przede wszystkim powinny być autentyczne, sztuczność i w pełni wyreżyserowany scenariusz da się łatwo zauważyć przez odbiorców.

Ogromne wrażenie na uczestnikach wywarł także warsztat: Ciało i głos. Jak je wykorzystać, aby pracowały dla nas?, prowadzony przez Monikę Zalewską i Marcina Markowskiego z m2 Potęga Możliwości.
Trenerzy błyskawicznie nawiązali kontakt z uczestnikami, wykorzystując w spotkaniu wiele humorystycznych akcentów. Uwagę zwracał niesamowity, wręcz teatralny, sposób emisji głosu prowadzących. Uczestnicy poznali proste ćwiczenia, które z powodzeniem można wykorzystywać na co dzień, zwłaszcza w sytuacjach stresujących. Ogromne zainteresowanie wywołały przedstawione techniki oddychania przeponą. Trenerzy pokazali, jak świadomie sterować oddechem, aby pozyskać więcej energii i poprawić swoje samopoczucie.

Największym wyzwaniem dla organizatora konferencji było to, jak ją zorganizować, aby każdy mógłby znaleźć na niej coś dla siebie. Stąd tegoroczny HRcamp obfitował w wiele wydarzeń pobocznych, takich jak HRcafe, panele dyskusyjne, interaktywny quiz z udziałem uczestników oraz sesje coachingowe kariery HR.

HRcafe
HRcafe to nowa formuła, która cieszyła się dużym zainteresowaniem. Zero prezentacji, małe grupy i jeden moderator. Taka forma sprzyjała dyskusji, nawiązywaniu kontaktów i wymianie doświadczeń. Luźna atmosfera HRcafe bardzo przypadła do gustu uczestnikom, którzy mogli swobodnie wymieniać się spostrzeżeniami z branży: Fajnie, że powstają takie inicjatywy. Miałam możliwość porozmawiać o tematach, które bezpośrednio mnie dotyczą i zasięgnąć porady od osób zajmujących się tymi samymi kwestiami, co w normalnych warunkach konferencyjnych mogłoby być niemożliwe – mówi jedna z uczestniczek HRcafe.

Panele dyskusyjne
Podczas dwóch dni uczestnicy mogli uczestniczyć w dwóch lifestylowych panelach dyskusyjnych.
Pierwszy panel reprezentowany był przez nieliczną grupy mężczyzn z HR. Męska strona HR stała się platformą wymiany poglądów i doświadczeń przez mężczyzn, którzy starali się odpowiedzieć na pytanie, dlaczego tak mało jest przedstawicieli ich płci w branży HR i czy warto to zmieniać.

Szczególnie interesująca wydała się metafora opisująca facetów z HR jako rodzynki. Tym samym według prelegentów debata powinna nosić tytuł: RODZYNKI w cieście HR. Prelegenci przedstawiali bowiem siebie jako męskie rodzynki w damskim cieście HR. Sądzić zatem można, że postrzegają branżę HR jako zdominowaną przez kobiety. Żartobliwie zauważyli, że w ten sposób są unikatowi na rynku i raczej z zadowoleniem postrzegają brak męskiej konkurencji w branży, którą reprezentują.
Ciekawe wydały się także refleksje dotyczące podejmowania pracy w HR przez mężczyzn. Tylko nieliczni przyznali, iż nie był to przypadek, i ośmielali się przedstawić prawdziwe powody wybrania tej branży – sprawowanie władzy nad innymi.

Ważne w dyskusji było to, iż większość osób wypowiadających się na tematy związane ze światem HR próbowała odwrócić uwagę od stereotypowego myślenia na temat różnic między kobietami a mężczyznami. Uwaga była skierowana na to, co dobrego i wartościowego może dać współpraca kobiet i mężczyzn w HR-ze, jakich cech, zachowań, umiejętności można nauczyć się od współpracowników przeciwnej płci oraz na to, że wspólna praca kobiet i mężczyzn jest potrzebna ze względu na uzupełniające się tożsamości HR-owe kobiet i mężczyzn.

Podczas drugiego panelu kobiety z HR-ów zastanawiały się Czy HR może być sexy? I jak stworzyć jego bardziej atrakcyjny wizerunek. Debata zdecydowanie zasługuje na miano merytorycznej. Uczestniczki chętnie dzieliły się swoimi opiniami i spostrzeżeniami. Dzięki temu, iż każda z nich reprezentowała inny obszar HR, można było dostrzec różne spojrzenie na tę samą kwestię. Chociaż Panie nie pozostawiały wątpliwości − HR jest sexy! Odrobinę więcej PR-u i niebawem każdy zauważy atrakcyjną stronę HR-u, zupełnie niekojarzonego ze „starymi kadrami”.

Interaktywny quiz z udziałem uczestników − Employer Brand Love Index
Konferencja dostarczyła także uczestnikom nowej wiedzy w zakresie HR, dotyczącej wyzwań, jakie stawia obecny rynek pracy. Pierwszego dnia uczestnicy mieli możliwość zaznajomienia się z zaproponowanym przez Magdę Wójcikowską z Employer Branding Institute narzędziem, które może ocenić pozycję marki każdego z uczestniczących w konferencji jako pracodawców. Prowadząca prelekcję zaproponowała uczestnikom wzięcie udziału w ankiecie, której ogólne wyniki omówiła następnego dnia.
Stało się to impulsem do dyskusji nad nowymi możliwościami uzyskiwania przewagi konkurencyjnej, w tym ciągłego modyfikowania i kreowania pozytywnego wizerunku pracodawcy. Więcej o badaniu można przeczytać na stronie www.ebloveindex.com

Sesje coachingowe kariery HR
Dużym zainteresowaniem cieszyły się również sesje coachingowe, na których można było porozmawiać z coachem kariery HR na temat między innymi rozwoju kariery, obecnego rynku pracy, rozwoju umiejętności osobistych i ich zastosowania w życiu codziennym. Po spotkaniu z coachem jedna z uczestniczek powiedziała: Rozmowa z coachem kariery pozwoliła mi zastanowić się chwilę nad swoimi dotychczasowymi działaniami. Pomimo iż sesja szybko minęła, to cieszę się, że udało mi się wziąć w niej udział. Jestem teraz zmotywowana do dalszych działań, to był dla mnie pozytywny kop, którego potrzebowałam.

Employer Branding Stars
W programie konferencji nie zabrakło prestiżowej gali EBstars. III edycja przyciągnęła rekordową ilość zgłoszeń. Chętnych do odebrania statuetki było wielu, do ostatniej chwili zliczaliśmy głosy od jurorów – mówi Małgorzata Syska, koordynator konkursu EBstar.

Gwiazdami polskiego EmployerBrandingu zostali:

Najlepsza Kampania EmployerBranding – Luxoft
Wyróżnienie – Grupa PZU
Najlepsza wewnętrzna kampania employerbranding – PKO Bank Polski
Wyróżnienie – UBS

Najlepsza strona kariery – mBank
Wyróżnienie -Netguru

Najlepsze materiały rekrutacyjne – mBank
Wyróżnienie – Accenture

Najlepsze wydarzenie offline – Mondelez
Wyróżnienie – The Boston Consulting Group

Najlepsze wykorzystanie social media – Grupa PZU
Wyróżnienie – NUTRICIA

Wyróżnienie Specjalne Jury – Grupa PZU

GRATULUJEMY!!!

Z niecierpliwością czekamy na VII edycję HRcamp

Podziękowania

Organizatorzy konferencji HRcamp: HRstandard.pl i eRecruiter bardzo dziękują za wsparcie Partnerom konferencji

Partnerzy platynowi konferencji: Employer Branding Institute, HayGroup, GoldenLine

Partnerzy złoci konferencji: SHL Talent Measurement, Absolvent.pl

Partnerzy srebrni konferencji: Extended DISC, Benefit Systems

Patronerzy medialni konferencji: Personel i Zarządzanie, GazetaPraca, Marketer+, JOBS.pl, portal QBusiness, Polskie Forum HR, SAZ, KarieraManagera.pl, TargiPracy.pl, Magazyn Rekruter, badaniaHR.pl oraz Nowoczesna Firma

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0