Motywacja 3.0 w Capgemini

wsdfRaport z drugiej edycji projektów społecznych zrealizowanych przez pracowników Capgemini. Rośnie znaczenie zintegrowanych działań CSR podejmowanych przez firmy w Polsce. Przykładem może być II edycja programu grantowego Capgemini Polska Sp. z o.o. (dalej Capgemini Polska) „Inwestujemy w dobre pomysły”.

 

 

 

 

 

 
 
W ramach inicjatywy firma sfinansowała 15 autorskich projektów charytatywnych zgłoszonych przez pracowników.
W programie wzięło udział aż 302 wolontariuszy, którzy pomogli ponad 4000 beneficjentom: dzieciom, młodzieży, seniorom oraz zwierzakom.

 
To prawie dwukrotnie lepszy wynik, aniżeli rok temu, kiedy do 9 programów włączyło się 180 wolontariuszy.

 
Ogromny sukces programu grantowego Capgemini to jeden z dowodów na coraz większe znaczenie działań społecznych w codziennym życiu firmy – tłumaczy Karolina Długosz, CSR Manager, Capgemini Polska – Jest to jeden z ważniejszych programów zintegrowanej strategii CSR (społeczna odpowiedzialność biznesu), która uwzględnia działania na rzecz różnorodności w miejscu pracy, środowiska i społeczności lokalnych– dodaje.

 
Pracownicy piszą projekty

 
Program grantowy Capgemini Polska jest odpowiedzią na wiele oddolnych inicjatyw pracowników firmy, którzy zwracają uwagę na istotne problemy społeczne w swoim otoczeniu.

 
Program polega na angażowaniu się pracowników firmy w działalność charytatywną na rzecz rozwiązywania ważnych dla nich i ich otoczenia kwestii społecznych. Jednocześnie firma przekazuje wsparcie finansowe, merytoryczne i organizacyjne pracownikom, którzy zgłoszą najlepsze projekty społeczne – wyjaśnia Karolina Długosz.

 
W tym roku kapituła programu, w skład której wchodzą przedstawiciele organizacji pozarządowych, uczelni i niezależni eksperci wyłoniła 15 zwycięskich propozycji, które zaangażowały w sumie 127 pracowników firmy. Program otwarty jest na wolontariuszy spoza firmy – pracownicy mogą zapraszać do realizacji przedsięwzięć swoje rodziny, przyjaciół, kolegów. Dzięki takiej formule w działania zaangażowało się 128 dodatkowych osób. Inicjatywę wsparło również 47 wolontariuszy z Fundacji Gniazdo i Stowarzyszenia SIEMACHA, organizacji współpracujących z Capgemini. Łącznie w II edycję programu włączyło się 302 wolontariuszy.

 
Wśród wybranych przez jury projektów znalazł się program aktywizacji osób z chorobą Alzheimera, seria warsztatów dla podopiecznych Górnośląskiego Centrum Zdrowia Dziecka oraz wsparcie osób niewidomych zamieszkałym w krakowskim internacie wraz z warsztatami edukacyjnymi i przygotowaniem ich do niezależności w dorosłym życiu.

 
Radość z pomagania

 
Zdaniem dr Leszka Mellibrudy, psychologa biznesu, uczestnictwo pracowników w ciekawych, osobiście zaplanowanych i realizowanych działaniach wolontariackich nie tylko pozytywnie wpływa na motywację i jakość pracy, ale również wnosi nową jakość w życie zespołów i całej organizacji.

 
Wolontariat pracowniczy, poza wieloma zaletami i korzyściami dla firmy, pracownika i otoczenia (społeczności), a których nie sposób tutaj skrótowo wymieć, spełnia dodatkowo ważną funkcję: „pozytywnego torowania aktywności”, która jest źródłem radości i sensu dla samego woluntariusza/pracownika – komentuje dr Leszek Mellibruda, psycholog biznesu. –  Analizując działania grupy wolontariuszy Capgemini, miałem wrażenie, że na moich oczach realizowany jest projekt Motywacji 3.0 – dodaje.

 
Daniel H.Pink w swojej książce „DRIVE, kompletnie nowe spojrzenie na motywację” wymienia trzy podstawowe elementy Motywacji 3.0. Należą do nich: Autonomia – czyli odpowiedzialność w wymiarze osobistym, bardziej polegająca na współzależności niż niezależności; Mistrzostwo – jako sposób myślenia oparty na zasadzie asymptoty i pragnienie stawania się coraz lepszym w czymś, co ma rzeczywiste znaczenie dla danej osoby oraz Cel – realizacja właściwego celu (osobistego i organizacji) oraz dążenie do realizacji zadań, które byłyby w naszej opinii większe, ważniejsze lub bardziej trwałe niż my sami.

 

 

 

Źródło: Capgemini

 

Image courtesy of SweetCrisis/FreeDigitalPhotos.net

 

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:





Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled