Wolontariusze biznesu stanowią w firmie żyzny grunt dla wzrostu środowiska ciekawości intelektualnej, pasji tworzenia innowacyjnych rozwiązań, czy nawet umiłowania skrupulatnych i nieco przyziemnych codziennych czynności.
Pracownicy po takich doświadczeniach prospołecznych lepiej rozumieją w procesie podejmowania decyzji znaczenie różnorodnych opinii, chętniej proszą innych o pomoc i udzielają wsparcia. Poznawanie innych punktów widzenia wpływa natomiast na jakość decyzji pod warunkiem, że pracodawca ma skłonność do długoterminowych inwestycji.
Barierę wzrostu stanowi oczekiwanie natychmiastowych wyników. Korzyści związane z różnymi punktami widzenia tracą wówczas na wartości. Współpraca podczas podejmowania decyzji nie polega przecież na wydłużeniu tego procesu, ale na uczciwości.
Jeśli poszukujesz zaangażowania innych w sprawy ważne, odpowiedz na następujące pytania:
• Czy mam w zespole ludzi aktywnych społecznie?
• Czy znamy cele i możliwości oraz wsparcie pracodawcy w rozwoju wolontariatu pracowniczego w firmie?
• Czy członkowie zespołu mogą liczyć na wsparcie przełożonych w sytuacji pomagania?
• Czy członkowie zespołu czują się bezpiecznie nie podejmując wolontariackich inicjatyw?
• Czy członkowie zespołu są przygotowani do udzielania się społecznie?
• Czy moim celem jest otwarta komunikacja i inspiracja innych do wolontariatu, czy zaliczenie kolejnego zadania?
Współpraca w wolontariacie nie tylko prowadzi do podejmowania bardziej merytorycznych służbowych decyzji, umożliwiających firmie osiąganie lepszych wyników, ale także wzmacnia relacje, buduje sojusze, angażuje ambasadorów, rozwija nas społecznie.
Autorka: Izabela Dyakowska, izabeladyakowska.pl
Image courtesy of David Castillo Dominici/FreeDigitalPhotos.net