Warszawskie Dni Rekrutacji za nami. To najlepsza edycja w ciągu ostatnich trzech lat – rekordowa liczba uczestników, największa liczba wystąpień, nowy konkurs dla HRowców, badanie pozycji HR i świetni Partnerzy!
Co się działo?
W pierwszym dniu konferencji wzięło udział ponad 400 osób! Bardzo cieszymy się z takiej frekwencji – chwilami było wręcz ciasno na korytarzach – ale w końcu naszą misją jest tworzenie miejsca dzielenia się najlepszymi praktykami dostępnego dla wszystkich i w przystępnej cenie, – mówi Barbara Zych, CEO Employer Branding Institute. – Jesteśmy wdzięczni, że rok do roku pomaga nam w tym Akademia Leona Koźmińskiego, udostępniając swoje aule wykładowe i korytarze 🙂 Organizacja tego typu eventu to dla nas duże wydarzenie, więc cieszymy się z tej niesłabnącej popularności!
Pierwszego dnia odbyło się 18 wystąpień – case study poprowadzonych przez przedstawicieli wiodących firm na rynku. Dużym zainteresowaniem cieszył się panel dyskusyjny „I co z tym HR?”, gdzie o kondycji i kierunku rozwoju polskiej branży HR z Barbarą Zych (CEO Employer Branding Institute) rozmawiali zaproszeni Goście: Jacek Santorski (Values), Artur Miernik (PKO Bank Polski SA), Anna Telega (Sii Polska), Piotr Langer (Unicredit), Magdalena Błaszczyk-Moryń (Randstad Polska).
W 95% wypowiedzi panelistów pokazywały dojrzałość i spojrzenie na dział HR w taki sposób, w jaki powinien być postrzegany i jaką tak na prawdę pełni funkcję – mówi Anna Brzezińska, Talent Recruitment Specialist w firmie Spartez. – Niestety smutna prawda o tytułowej: „Pani z HR” z sondy ulicznej znalazła swoje potwierdzenie w rzeczywistości. Czas spojrzeć prawdzie w oczy, ale działy HR nie cieszą się pozytywną opinią wśród pracowników.
Dlaczego? A to dlatego, że większość tzw. ”HR-owców” to osoby, które posiadanie tytułu nazwy HR-owca uważają za ogromny sukces, – dodaje Anna Brzezińska. – Wielu HRowców za swój główny środek do osiągania celów biznesowych uważa budowanie relacji, poczucia zadowolenia pracowników, „mentorowania” pracownikom. Owszem zgodzę się, że jest to niezwykle ważna część pracy tzw. „HR-owca”, ale umówmy się HR to także część przedsiębiorstwa w ekonomicznym tego słowa znaczeniu, a celem każdego przedsiębiorstwa w dużym skrócie jest osiąganie zysku, a nie budowania najlepszych relacji. Potwierdzeniem tego faktu były wypowiedzi zarówno Panów Jacka Santorskiego jak i Artura Miernika, przedsiębiorstwo to nie fundacja charytatywna i jej, a zatem także działów HR, celem jest osiąganie założonych celów biznesowych.
Nowy HR-owiec to już nie Pani po psychologii czy socjologii skupiająca się na stanie ducha pracowników, ale przede wszystkim ekonomista znający prawa gospodarki rynkowej, a jednocześnie marketingowiec, najlepiej z doświadczeniem sprzedażowym, posiadający wrażliwość humanisty wtedy, kiedy jest to potrzebne. Co ważne, to człowiek sprawnie poruszający się w świecie nowych technologii. A z tym jest w naszej branży różnie, – podsumowuje Anna Brzezińska. – Przykład warsztatu z google analytics, według mnie bardzo ważnego narzędzia z kluczowymi informacjami dla HR, gdzie zawitała mała grupka osób. Jest jednak iskierka nadziei, ponieważ zdarzały się bardzo ciekawe wypowiedzi uczestników potwierdzające, że są HR-owcy, którzy nie boją się ciężkiej pracy i wyzwań. Zdecydowanie ważniejsze jest dla nich osiąganie założonych celów, aby osiągnąć przewagę konkurencyjną niż robienie „tzw. kariery w HR”.
BohaterowieHR
Po raz pierwszy zorganizowaliśmy konkurs BohaterowieHR. Była to pierwsza edycja konkursu organizowanego przez Employer Branding Institute wspólnie z portalem HRstandard.pl, w związku z tym miło zaskoczyło nas duże zainteresowanie konkursem. – mówi Agata Białkowska, Redaktor Prowadząca portalu HRstandard.pl.
Kategorie konkursu BohaterowieHR to, CEO marzeń, Szef HR roku, Odkrycie HR roku, Największy sukces HR oraz Najlepszy Partner dla HR, a zwycięzców wybierało Jury składające się z 14 osób, z których każdy głosował indywidualnie.
Nasz konkurs jest wyjątkowy, bo aby uzyskać tytuł BohateraHR niekoniecznie trzeba być menedżerem lub mieć pokaźne doświadczenie zawodowe. – tłumaczy Agata Białkowska – W konkursie BohaterowieHR doceniamy współpracę całych zespołów HR w kategorii Sukces HR roku, czy młode, wschodzące gwiazdy branży, które nie mając dużego stażu pracy wykazują inicjatywę i proponują innowacyjne rozwiązania dla swoich organizacji. Osobną kategorię dedykowaliśmy CEO, którzy doceniają wagę naszej branży. Zwracamy też uwagę na najlepsze rozwiązania dostarczane przez firmy zewnętrzne, które usprawniają codzienną pracę działów HR. Już nie możemy doczekać się kolejnej edycji konkursu i mamy nadzieję, że Jurorzy wcale nie będą mieć łatwiejszego zadania.
Hity Warszawskich Dni Rekrutacji
Po konferencji zapytaliśmy naszych uczestników o odczucia. Najlepsze spotkania w odczuciu uczestników wymieniamy poniżej wraz z wybranymi komentarzami:
PZU – Najciekawsze wystąpienie konferencji. Sprawnie poprowadzona, prawdziwe case study z życia organizacji; Inspirująca kampania wizerunkowa. Bardzo dobra prezentacja, odważne pokazanie problemów oraz szerszej perspektywy, jeśli chodzi o podejmowanie działań EB. Ciekawie, intrygująco. Szkoda, że nie można było zdradzić więcej 😉
Paweł Tkaczyk – Wystąpienie, na które czekałam najbardziej i się nie zawiodłam. Paweł Tkaczyk świetny jak zawsze, w końcu jeżeli ktoś zarabia na życie opowiadaniem historii, to nie może być w tym kiepski :). Najlepsza prelekcja ze wszystkich, na których uczestniczyłam podczas WDR. Oby więcej takich, które pokazują temat w tak praktyczny i ciekawy sposób. Na długo zapamiętam to wystąpienie. Porywające i spektakularne. Nie było ani jednej nudniejszej chwili. Z całą pewnością mogę powiedzieć, że było to epickie wystąpienie.
mBank – było to najlepsze wystąpienie w jakim tego dnia uczestniczyłam. Bardzo ciekawa prezentacja, z dużą dawką energii i pasji prezentujących. Po pierwsze bardzo fajny pomysł na kampanię rekrutacyjną na staż. Po drugie bardzo ciekawie ten pomysł i jego realizacja został przedstawiony przez prowadzących. Zabrakło niestety czasu na pytania, a szkoda.
Play – ciekawe informacje o wewnętrznej organizacji firmy, świetne prowadzące i super temat, profesjonalnie przedstawiony uczestnikom. Było to najlepsze wystąpienie w jakim tego dnia uczestniczyłam. Udało się przyciągnąć i utrzymać uwagę widowni przez cały czas prezentacji, mimo ciężkich warunków w pierwszej części wystąpienia.
Drugi dzień – praca warsztatowa
Drugi dzień to czas intensywnej pracy nad narzędziami takimi jak media społecznościowe, grywalizacja czy google analitics w ścieżce Laboratorium Employer Brandingu organizowanej przez EBI oraz rozwijania kompetencji HR Business Partnera w organizacji. Drugi dzień dał uczestnikom okazję do praktycznego ćwiczenia umiejętności i weryfikowania swojej wiedzy z ekspertami w danych dziedzinach.
Podziękowania
Organizator konferencji Warszawskie Dni Rekrutacji 2014, Employer Branding Institute, bardzo dziękuje za wsparcie wszystkim Partnerom.
Partnerzy Strategiczni: GoldenLine, Randstad Polska, Game Learning.
Partnerzy: Akademia Leona Koźmińskiego, Thomas International, Absolvent.pl, portal HRstandard.pl
Patroni medialni: Miesięcznik „Personel i Zarządzanie”, Stowarzyszenie Agencji Zatrudnienia, QBusiness.pl, Marketer+, portal wynagrodzenia.pl, Nowoczesna Firma, JOBS.PL, Magazyn Rekruter, GazetaPraca.pl.
Blogerzy: Joanna Kamińska, Anna Zaremba, Ewa Janas, Zyta Machnicka, Paweł Zdziech, Jacek Krajewski
fot.: Kasjan Borkowski