Okres letnio-jesienny to czas naboru kandydatów do szkół wyższych w całej Polsce. Studia na kierunkach około marketingowych, PR-owych i dziennikarskich wciąż uchodzą za te, na które bardzo trudno się dostać, ze względu na dużą liczbę osób przypadającą na jedno miejsce. Czy jednak rynek ten nie jest już przesycony? A może zawód ten jest po prostu przereklamowany?
Z ostatnich danych pochodzących z Raportu Płacowego Advisory Group TEST Human Resources, sporządzonego wiosną 2013, wynika, iż specjalista ds. PR wcale nie jest najlepiej opłacanym stanowiskiem w tej dziedzinie. Średnio zarabia on 5 868 zł brutto miesięcznie. Specjaliści o zawężonym polu działania, zajmujący się komunikacją wewnętrzną w firmach mogą liczyć na około 4 763 zł brutto. Prawie tyle samo zarobił specjalista ds. marketingu. Jak się okazuje, najwięcej jednak zarobili specjaliści o bardzo konkretnym, kierunkowym zorientowaniu – specjaliści ds. marki i produktu. Stawka na tym stanowisku to średnio 6 304 zł miesięcznie brutto.
Nie inaczej jest również na stanowiskach kierowniczych tych specjalizacji. Kierownik ds. marketingu może liczyć na 8 874 zł brutto miesięcznie. Kierownik ds. marki i produktu natomiast zarobi średnio 11 061 zł.
Badania te potwierdzają swego rodzaju trend na zmianę modelu zarządzania z procesowego na projektowy i ukierunkowanie stricte na cele, który wykształcił się w ostatnim czasie, i który jest bardzo wysoko ceniony w branży marketingowej. Sprawiło to, iż specjalista w tej konkretnej dziedzinie jest najlepiej opłacalnym stanowiskiem spośród wielu pokrewnych. Manager produktu to zawód stosunkowo młody, ale już bardzo wysoko ceniony.
źródło: Advisory Group TEST Human Resources