Know HowKomunikacjaPressroomStrategia

Czy odpowiednio komunikujesz misję organizacji?

Czy losowo wybrani pracownicy w podobny sposób opisaliby markę firmy jako pracodawcy? Czy ich postrzeganie marki byłoby spójne z komunikatami, jakie kieruje pracodawca na wewnętrzny i zewnętrzny rynek pracy? Podstawą działań na zewnątrz organizacji powinno być poznanie perspektywy własnych pracowników, podejmowanie działań odpowiadających na ich potrzeby i angażowanie ich wokół marki pracodawcy.


Podejście firm do komunikacji wewnętrznej

Jakie jest podejście pracodawców do komunikacji? W większości firm biorących udział w badaniu IABC Research Fundation w 2011 roku komunikacja wewnątrz firmy jest spójna z misją, wizją i celami biznesowymi. Mniejsza zgodność jest w odniesieniu do spójności wizerunku marki wewnątrz i na zewnątrz organizacji. Za obszar komunikacji wewnętrznej odpowiada zwykle osoba z działu komunikacji korporacyjnej lub specjalnie dedykowana osoba z działu HR. W komunikacji najczęściej wykorzystywane są takie narzędzia jak poczta elektroniczna oraz intranet, a mniej spotkania osobiste [1] .


Komunikacja a zaangażowanie pracowników

Efektywność komunikacji w dużym stopniu wpływa na poziom zaangażowania pracowników [2] . Wynagrodzenie i świadczenia pozapłacowe mogą być czynnikiem przyciągającym kandydatów do organizacji, jednak później te aspekty pracy często stanowią jedynie czynnik higieny, czyli nie wpływają bezpośrednio na poziom satysfakcji z pracy. Zdaniem Davida MacLeod i Nity Clarke ważne stają się inne aspekty sprzyjające zaangażowaniu, takie jak komunikacja misji, wizji, celów i wartości organizacji przez zarząd, świadomość w jaki sposób stanowisko pracy odpowiada realizacji wizji firmy, wspierający menedżerowie, słuchanie opinii pracowników, zgodność postępowania członków organizacji z wartościami firmy [3]. Efektywna komunikacja wpływa na zaangażowanie pracowników i odwrotnie – wysoki poziom zaangażowania sprzyja efektywnej komunikacji (np. osoby zaangażowane częściej niż nisko zaangażowane otrzymują informacje zwrotne od swoich przełożonych). To z kolei przyczynia się budowaniu silnej marki pracodawcy.


Pracujesz nad budowaniem wizerunku pracodawcy, chcesz rozwinąć swoje kompetencje w obszarze komunikacji wewnętrznej i budowania zaangażowania? Masz wątpliwości i chciałbyś porozmawiać w gronie ekspertów? Spotkaj się z nami podczas warsztatów z tego obszaru. Szczegóły dostępne są na stronie Employer Branding Institute.



Źródło: Employer Branding Institute

[1] Badanie IABC Research Foundation and Buck Consultants (2011), Employee Engagement Survey 2011 .

[2] Badanie zrealizowane przez firmę Watson Wyatt w 2006 r.

[3] D. MacLeod, N. Clarke (2009), Engaging for success – enhanhing performance throught employee engagement.

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.





Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0