Czy telepracownikom przysługują takie same benefity?

Zapach choinki, pięknie zapakowane prezenty, dom świątecznie przystrojony i domownicy czekający na jedną z najpiękniejszych nocy w roku. To tradycyjne elementy towarzyszące świętom Bożego Narodzenia. W okresie ostatnich kilku lat niepisanym zwyczajem stało się również to, że pracownicy – jeszcze przed świętami – otrzymują dodatkowe profity: bony zakupowe, paczki świąteczne, a firmy organizują wigilię pracowniczą czy „choinkowe” zabawy dla dzieci.


Wyniki sondy przeprowadzonej wśród internautów na stronie www.telepraca.gov.pl (prowadzonej w ramach usługi „Telepraca – nowa forma organizacji pracy w przedsiębiorstwach” realizowanej na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości), wskazują, że 63% ankietowanych  zna przywileje przysługujące telepracownikom w zakresie świątecznych benefitów.



Czy telepracownikowi przysługują takie same benefity świąteczne, jak pracownikom zatrudnionym na umowę o pracę?

 

Źródło: www.telepraca.gov.pl

 

 

Firmy zatrudniające co najmniej 20 pracowników (w przeliczeniu na pełne etaty) zobowiązane są przepisami prawa do utworzenia zakładowego funduszu świadczeń socjalnych. Jednak zgodnie z wyrokiem Sądu Najwyższego z dnia 16 września 2009 roku
(I UK 121/09) nie można finansować z niego świątecznych prezentów dla pracowników. Grudniowe dodatki do wynagrodzenia – na przykład w formie paczek czy talonów – nie leżą zatem w zakresie obowiązków pracodawcy, a stanowią jedynie zwyczajowo przyjętą formułę budowania relacji między firmą a pracownikami.

Bez względu jednak na nieobligatoryjny charakter dodatkowego wynagradzania pracowników w okresie przedświątecznym, telepracownik uprawniony jest również do wszelkich przywilejów towarzyszących wydarzeniom okolicznościowym. Wynika to z tego, że telepraca jest pracowniczą formą zatrudnienia a telepracownikowi, który świadczy pracę na odległość przysługują takie same prawa, jak pracownikom zatrudnionym na stałe w zakładzie pracy.

Ponadto, przepisy wynikające z Kodeksu Pracy zapewniają równość zatrudnienia osobom wykonującym zawodowe obowiązki zdalnie, co oznacza, że nie mogą być one gorzej traktowane niż pracownicy wykonujący zadania w standardowy sposób.

 

 

——————————————-

„Telepraca – nowa forma organizacji pracy w przedsiębiorstwach”
Telepraca to elastyczna forma zatrudnienia na odległość, która cały czas zyskuje na popularności. Sprzyja temu usługa realizowana na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, która będzie trwać do lutego 2012 roku.
Usługa ma na celu popularyzację zatrudnienia telepracowników przez polskich przedsiębiorców. W ramach działań na terenie całej Polski trwają dofinansowane szkolenia, w których weźmie udział, co najmniej 2000 właścicieli i pracowników mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, świadczone są również usługi doradcze. Usługa „Telepraca nowa forma organizacji pracy w przedsiębiorstwach”, realizowana w ramach projektu „Ogólnopolski program promocji i szkoleń dla przedsiębiorców Telepraca II” jest dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Więcej informacji na www.telepraca.gov.pl

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0