Naukowcy zajmujący się rekrutacją nie ustają w wysiłkach mających na celu wprzęgnięcie Internetu na większą niż dotychczas skalę w praktykę rekrutacji i selekcji kandydatów.
Holenderscy uczeni z Universytetu Erasma w Rotterdamie przeprowadzili kolejne badania na ten temat. Tym razem chodziło o wykorzystanie kamer internetowych do rejestracji swobodnych wypowiedzi osób badanych w teście mającym formę tzw. testu sytuacyjnego. Przeprowadzony na eksperymentalnej grupie 188 osób, test sytuacyjny, polegał na zaprezentowaniu osobom badanym 12 scenek opowiadających o realnych problemach zawodowych oraz internetowym videonagrywaniu ich odpowiedzi na pytania o to, jak należy rozwiązać ukazane w postaci scenek problemy.
Wypowiedzi osób badanych testem, które miały charakter swobodny (ang. „open ended”) były następnie oceniane przez wyszkolonych asesorów. Okazało się, że wyniki tak pomyślanego badania testowego istotnie korelują z wiedzą zawodową (+ 0,22), oraz skutecznością zawodową (+ 0,21) badanych. Mamy więc kolejne naukowe potwierdzenie trafności internetowych metod oceny kandydatów.
Na podstawie: Janneke K. Oostrom, Marise Ph. Born, Alec W. Serlie, Henk T. van der Molen, “Webcam testing: Validation of an innovative open-ended multimedia test”, “European Journal of Work and Organizational Psychology”, V.19,NO5, October 2010
Źródło: Pracorama.pl