Firmy Intel i Boeing wprowadziły ciekawą inicjatywę w dziedzinie rozwijania kadr – pracownicy IT mogą pracować w innych działach biznesowych, aby poszerzyć swoją wiedzę i wrócić do macierzystego działu z pomysłami na optymalizację kosztów.
Pracownicy działu IT Intela mogą pracować w innych działach biznesowych przez okres od dwóch miesięcy do roku, zaś Boeing wdrożył dwuletni program rotacyjny. Są to dość świeże inicjatywy – w Intelu działające od trzech, a w Boeingu od dwóch lat.
W obu firmach programy są dostępne dla wszystkich pracowników IT (Intel zatrudnia ich 6,3 tys., a Boeing 8 tys.) Według Diane Bryant, wiedza biznesowa może stać się dla informatyka podstawą sukcesu zawodowego. Np. w Intelu 400 liderów IT w (czyli ponad połowa) piastowała w trakcie swojej kariery jakieś stanowiska biznesowe.
Przykład:
W Boeingu niektórzy pracownicy IT przeszli do fabryk, stali się częścią zespołów produkcyjnych. Szybko znaleźli rozwiązania, które mogą pomóc ich nowym kolegom. Na przykład jedna z grup pracowała nad produkcją środkowej części skrzydła samolotu. Jeśli narzędzie, które tnie metal jest niewłaściwie zainstalowane, część elementu zostaje zarysowana i powoduje to spore straty finansowe. Pracownicy IT, którzy zaczęli pracować w tym zespole wymyślili sposób na poradzenie sobie z tym problemem. Zainstalowali mikroprocesory RFID w narzędziach tnących i mogli śledzić ścieżkę poruszania się narzędzia i dostarczać dane do bazy danych. To pozwoliło na skuteczne sterowanie urządzeniem i na znaczną poprawę efektywności kosztowej.
Źródło: IDG News Service