Rejestracja instytucji szkoleniowych – modyfikacja procedury

Instytucja szkoleniowa oferująca szkolenia dla bezrobotnych i poszukujących pracy może uzyskać zlecenie finansowane ze środków publicznych na prowadzenie tych szkoleń po wpisie do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez wojewódzki urząd pracy właściwy ze względu na siedzibę danej instytucji.

Postępowanie dotyczące wpisu do rejestru określono w przepisach rozp. MGiP z dn. 27.10.2004 r. w sprawie rejestru instytucji szkoleniowych (Dz.U. Nr 236, poz. 2365). Wymieniony akt wykonawczy został znowelizowany w drodze rozp. zmieniającego, wydanego przez MPiPS dnia 15.12.2010 r. (Dz.U. Nr 241, poz. 1620).

Nowela nadała nowe brzmienie § 2 rozp. podstawowego – w myśl nowych zapisów wpis do rejestru instytucji szkoleniowych (dalej jako „rejestr”) jest dokonywany w formie elektronicznej na podstawie wniosku o wpis, przekazanego przez instytucję szkoleniową, w formie papierowej lub elektronicznej, do wojewódzkiego urzędu pracy, właściwego ze względu na siedzibę tej instytucji.

Do wniosku o wpis do rejestru zawierającego informacje wyszczególnione w art. 20 ust. 3 ustawy z dn. 20.04.2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz.U. z 2008 r. Nr 69, poz. 415, z późn. zm.), czyli dotyczące m.in. tematyki szkoleń, kadry prowadzącej szkolenia, bazy lokalowej, metodyki oceniania, instytucja szkoleniowa dołącza kopię aktualnego dokumentu, na podstawie którego prowadzi edukację pozaszkolną, i kopię dokumentów potwierdzających posiadaną akredytację lub certyfikaty jakości, w formie papierowej albo elektronicznej. Wzór wniosku o wpis do rejestru jest określony w załączniku do rozp. zmieniającego MPiPS z dn. 15.12.2010 r. (Dz.U. Nr 241, poz. 1620). Minister pracy udostępnia formularz elektroniczny wniosku o wpis do rejestru na stronie internetowej publicznych służb zatrudnienia.

Wniosek o wpis do rejestru pozostaje bez rozpatrzenia w przypadku niekompletnego lub nieprawidłowego wypełnienia wniosku bądź braku kopii dokumentu, na podstawie którego jest prowadzona edukacja pozaszkolna, a instytucja szkoleniowa mimo wezwania nie przedłoży poprawnego wniosku lub kopii właściwego dokumentu w terminie miesiąca od dnia wezwania.
Po zmianach w rozp. MGiP z dn. 27.10.2004 r. WUP zawiadomi pisemnie instytucję szkoleniową o dokonanym wpisie do rejestru, nie będzie natomiast wysyłać zaświadczenia. Zarówno treść obecnego zawiadomienia, jak i dotychczasowego zaświadczenia nie uległa zmianie.
Informacja o zmianach organizacyjnych lub o kontynuowaniu działalności szkoleniowej w kolejnym roku kalendarzowym może być przekazywana właściwemu WUP w formie papierowej bądź elektronicznej (modyfikacja § 4 ust. 1 rozp. podstawowego).

Zmiany wprowadzone rozp. nowelizującym weszły w życie z dniem 01.01.2011 r.


Maciej Ofierski, Biblioteka Prawa Pracy

1 komentarz
  1. Reply
    Alehandro 10 marca 2016 at 14:21

    no i to jest dobre.. trzeba z tego korzystać!

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0