Motywacja po kryzysie – raport z badania Polskiego Holdingu Rekrutacyjnego

Polski Holding Rekrutacyjny S.A. podał wyniki najnowszego badania przeprowadzonego na pracownikach z branży HR.  Raport pokazuje, że od minionego roku 55% firm nie zmieniło nic w sposobie motywowania pracowników, 18% wprowadziło nieznaczne zmiany, a tylko 6% wdrożyło nowe sposoby wynagradzania pracowników.

Z raportu PHR S.A. opracowanego w październiku 2010 roku wynika, że najczęściej stosowanym narzędziem motywacyjnym są premie pieniężne.  Występują w przypadku 72% firm. Zdecydowanie gorzej wypadają inne narzędzia. Tylko 37% firm organizuje szkolenia i zajęcia związane z rozwojem kariery, a 33% wyjazdy integracyjne.

Systemy motywacyjne stosuje obecnie 80% polskich przedsiębiorstw. Powinny one zwiększać efektywność i budować lojalność pracowników wobec firmy. W praktyce jednak sposób ich funkcjonowania odbierany jest negatywnie. 60% respondentów gorzej oceniło polskie systemy motywacyjne w zestawieniu z zachodnimi. Tylko 4% stwierdziło, że przypominają te stosowane w zachodnich korporacjach.

Sama sytuacja kryzysowa raczej nie sprzyja stosowaniu przez firmy dodatkowych środków motywujących pracowników. Wysokie bezrobocie oraz niemożność znalezienia pracy sprawiają,
że wystarczającym motywatorem dla wielu osób jest już sama możliwość pracowania i podstawowa pensja. Nie dziwi zatem, że zdecydowana większość respondentów nie zauważyła żadnych zmian
w motywowaniu pracowników
– komentuje Bartosz Kaczmarczyk, prezes Polskiego Holdingu Rekrutacyjnego.

Z badania wynika, że kryzys finansowy z 2009 roku przełożył się na redukcję zatrudnienia w polskich firmach. Znaczne cięcia w postaci zwolnień grupowych zostały zauważone przez 18% respondentów. Cięcia te w dużej mierze zostały dostrzeżone przez osoby z przedsiębiorstw, które nie budują swojej przyszłości na kompetencjach pracowników. Kryzys wiązał się z koniecznością dokonania przez firmy zwolnień pracowników. Jednak co trzeci respondent wskazał, że nie dotyczyły one nieefektywnych pracowników, a zostały dokonane losowo.

Chcąc wyjść ze stagnacji i przebić się na rynku, firmy powinny dążyć do tego, aby pozyskać jak najbardziej kompetentnych pracowników. Należy przy tym pamiętać, że o sukcesie rekrutacji decyduje zatrudnienie odpowiednich kadr w działach personalnych – podsumowuje Bartosz Kaczmarczyk.


***

O Polskim Holdingu Rekrutacyjnym:

Polski Holding Rekrutacyjny S.A. powstał w 2010 roku celem konsolidacji i wsparcia podmiotów na polskim rynku HR.
To silna i efektywna grupa działająca na rynku rekrutacji i HR. Jego celem jest inwestowanie w najbardziej profesjonalne i efektywne przedsiębiorstwa na rynku. Grupa gwarantuje jakość i profesjonalizm na najwyższym poziomie. Polski Holding Rekrutacyjny S.A. stawia na energicznych managerów, którzy są jednocześnie współwłaścicielami firm, którymi zarządzają. Mają oni motywację do rozwoju, dzięki której czerpią wymierne korzyści. Spółki wchodzące w skład grupy to innowacyjne
i nowoczesne przedsiębiorstwa.

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0