Prawie sześć procent z tysiąca przebadanych – odpowiednik 2 mln z 34 mln pracujących Brytyjczyków – spędza w pracy ponad godzinę na Facebooku, Twitterze i innych portalach. To prawie jedna ósma dnia roboczego. Wielka Brytania może tracić na tym nawet 14 mld funtów rocznie!
Ponad połowa zatrudnionych – 55 procent – przyznała, że wchodzi w miejscu pracy na swoje profile na portalach społecznościowych. Wielu – po to, by poplotkować z przyjaciółmi, uzupełnić swój profil na portalu, dodać zdjęcia czy filmy wideo. Przy tym tylko 14 proc. uznało, że przez portale ich produktywność spada, a aż 10 proc. uważa, że wręcz odwrotnie – są dzięki temu bardziej wydajni.
Portal MyJobGroup zastrzega, że nie chce „psuć zabawy”, ale pracownicy spędzający ponad godzinę dziennie na portalach osłabiają wydajność firm, której potrzebuje osłabiona brytyjska gospodarka.
Tylko jedna trzecia uczestników sondażu uważa, że należałoby zabronić w pracy Facebooka, Twittera czy YouTube’a, a dwie trzecie – że powinny być w jakiejś mierze dostępne.
Źródło: PAP, pb.pl