Potrzebna rewizja strategii rekrutacji

Jak wynika z badania Deloitte i Katedry Kapitału Ludzkiego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, dla firm nadszedł czas na rewizję dotychczasowych stretegii rekrutowania pracowników. Organizacje powinny zwrócić szczególną uwagę na ofertę skierowaną do studentów i absolwentów. Programy praktyk, staże i programy edukacyjne są dla nich niezwykle istotne, gdyż wiedzą, że dyplom uczelni wyższej niepoparty doświadczeniem, nie zapewni im sukcesu na rynku pracy.

Możliwość rozwoju i nauki jest najważniejsza przy ocenie atrakcyjności pracy i praktyk. Studenci i absolwenci poszukują tego typu doświadczeń zarówno w kraju jak i zagranicą. Doświadczenia międzynarodowe są jednak trudne do zdobycia, gdyż młodzi ludzie nie mają wsparcia instytucjonalnego. Nie ma wystarczających rozwiązań systemowych, które wspierałyby ich w internacjonalizowaniu swojej ścieżki zawodowej. Pragnienie zdobycia doświadczeń w innych kulturach i strefach językowych pozostaje silne także po ukończeniu uczelni. Absolwenci i studenci są gotowi do przeprowadzki kiedy otrzymają ciekawą ofertę pracy. Pracodawcy powinni przygotować się na to, że o najlepszych kandydatów konkurować będą także z firmami z innych krajów, dlatego ich oferta rozwoju zawodowego musi być równie atrakcyjna.

Kolejnym istotnym czynnikiem, którego nie mogą ignorować pracodawcy, jest oczekiwanie studentów i absolwentów, że realizacja kariery zawodowej umożliwi im jednoczesne spełnienie w życiu prywatnym. Równowaga pomiędzy tymi dwoma płaszczyznami jest dla kandydatów ogromnie ważna. Wiedzę o tym, jak wygląda kultura pracy w danej firmie zdobywają z internetu i od znajomych. To właśnie zdanie przyjaciół jest dla nich najważniejsze podczas poszukiwania opinii o organizacji. Wzrasta także rola nowych mediów, które są dla studentów i absolwentów kluczowym źródłem informacji o dostępnych ofertach i potencjalnych pracodawcach. Tutaj ważnym, nowym polem komunikacyjnym dla pracodawców są nowe media, a zwłaszcza portale społecznościowe, w których możliwy jest dialog „tu i teraz” z kandydatami. Odformalizowanie przekazu i otwarta forma rozmowy będzie zyskiwała na znaczeniu w budowaniu marki wymarzonego pracodawcy.

Pobierz cały raport „Pierwsze kroki na rynku pracy” (pdf)

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0