Pracownia Gier Szkoleniowych zajęła I miejsce w konkursie Game Design Competition 2009 w USA. W ścisłym finale znalazły się prace z Polski, USA oraz Kanady. Zwycięstwo polskiej firmy to ogromny sukces na rynku zdominowanym przez Amerykanów oraz Holendrów.
Polski zespół z Pracowni Gier Szkoleniowych zajął pierwsze miejsce w dorocznym międzynarodowym konkursie Game Design Competition 2009, rozstrzygniętym w październiku br. na konferencji Północnoamerykańskiego Stowarzyszenia Gier i Symulacji NASAGA (The North American Simulation and Gaming Association). Pracownia Gier Szkoleniowych otrzymała nagrodę za szkoleniową grę negocjacyjną Operacja Strike Fighter. Jury konkursu doceniło innowacyjność pomysłu na scenariusz gry: pokazanie negocjacji jako szukania wspólnego celu, a nie próby pokonania przeciwnika.
Nagroda Game Design Competition 2009 jest dla nas ogromnym wyróżnieniem. Cieszymy się, że wysiłek zespołu Pracowni Gier Szkoleniowych został doceniony na arenie międzynarodowej. Przyznana nam nagroda to znak, że dołączamy do światowej ligi nowoczesnych metod nauczania, a polska edukacja posiada narzędzia na światowym poziomie – mówi Nel Berezowska, partner PGS Pracownia Gier Szkoleniowych Sp. z o.o.
The North American Simulation and Gaming Association (NASAGA) jest stowarzyszeniem specjalistów pracujących w zakresie projektowania, wdrażania oraz oceny gier i symulacji. Celem działań NASAGA jest poprawa wyników nauczania i sposobu zarządzania efektywnością pracy w zespole we wszystkich typach organizacji. NASAGA rozpoczęła działalność ponad 35 lat temu w Ameryce Północnej. W chwili obecnej zrzesza członków z ponad 50 krajów z całego świata.
Pracownia Gier Szkoleniowych powstała w 2004 roku w Warszawie. Jest to pierwsza na polskim rynku firma ściśle wyspecjalizowana w projektowaniu oraz prowadzeniu gier szkoleniowych i symulacji biznesowych. Pracownię Gier Szkoleniowych tworzy zespół współpracowników o rozmaitych specjalnościach. Są wśród nich akademicy, wieloletni praktycy biznesu i profesjonalni projektanci gier. Dzięki współpracy ekspertami z całego świata Pracownia Gier Szkoleniowych ma dostęp do najnowszych i najskuteczniejszych narzędzi, a tworzone przez Pracownię symulacje skutecznie wspierają firmy i organizacje w pokonywaniu współczesnych wyzwań zarządzania.
Zwycięska gra – Operacja Strike Fighter to szkoleniowa gra negocjacyjna. Zaprojektowana została do użytku podczas szkoleń i warsztatów z negocjacji, komunikacji i zarządzania konfliktem. Akcja gry rozgrywa się
w Pentagonie. Gracze wcielają się w generałów różnych sił zbrojnych. Inspiracją do powstania scenariusza było rzeczywiste wyzwanie, przed którym stanęła armia amerykańska w latach 90. Konieczność wymiany przestarzałej floty myśliwców i ograniczenia budżetowe pchnęły dowódców do uruchomienia rządowego programu Joint Strike Fighter. Jego efektem miał być super nowoczesny model myśliwca do wspólnego użytku w całej Armii. Amerykańscy dowódcy musieli pogodzić interesy z pozoru nie do pogodzenia: wybrany samolot miał spełniać oczekiwania wszystkich jednostek zbrojnych. Kulisy programu JSF opisali Kim i Mauborgne w swojej książce „Strategia Błękitnego Oceanu”.
Militarna tematyka gry, pozwala graczom wyjść ze schematów stosowanych przez nich na co dzień, w ramach realizowanych zadań w miejscu pracy. Jednocześnie świetnie odzwierciedla nie tylko złożone i wymagające realia świata biznesu, ale również organizacji pozarządowych czy administracji publicznej. Różne siły zbrojne, ale jedna armia, różne departamenty, ale jedna organizacja. Różne partykularne interesy, ale wspólny cel strategiczny i jeden budżet do podziału.
Gry szkoleniowe to na świecie narzędzie wykorzystywane coraz szerzej w szkoleniach i edukacji. Rozwojem tej metody zajmują się prestiżowe ośrodki akademickie i profesjonalne. Za pomocą gier i symulacji szkoli się pracowników firm, administracji publicznej i trzeciego sektora. Prestiżowe programy na kierunkach zarządzania wyższych uczelni są oparte na grach menadżerskich, w których studenci grają w zarządzanie firmą. Gry szkoleniowe zyskują na popularności w programach edukacji dorosłych dzięki temu, że uczą poprzez doświadczenie, a to najskuteczniejsza forma nauki. Jak powiedział Konfucjusz „tylko to, co naprawdę przeżyjesz, w pełni zrozumiesz”. W Polsce to jeszcze raczkująca metoda, tym bardziej cieszy międzynarodowe uznanie dla polskiego zespołu, które może przyczyni się do rozwoju tego narzędzia w kraju.