Strona kariery robi karierę? Wygląda na to, że giganci zaczęli doceniać wartość zakładki PRACA i powoli z drobnych, statycznych zakładek kariery powstają poważne strony o zaawansowanych funkcjonalnościach.
Trendy w zakresie stron kariery jakie można zauważyć:
1. Globalizacja i centralizacja regionalnych stron kariery – korporacje podążając za mobilnością pracowników muszą oferować im możliwość przeszukania ofert pracy w różnych regionach świata z jednego miejsca w internecie. Najświeższy przykład: opublikowana w ostatnich tygodniach, pierwsza globalna strona kariery Microsoftu:
2. Blogi prowadzone przez rekruterów korporacji: blog kariery Sodexo
3. Mikroblogi prowadzone przez rekruterów : Ernst&Young na Twitterze
4. Zatrudnianie gwiazd do reklamowania brandu pracodawcy: najnowszy projekt Adidasa (jeszcze nie opublikowany w sieci):
5. Podpinanie społeczności skupionych wokół marki pracodawcy, gdzie przyszli i obecni pracownicy moga wymienić się informacjami, podyskutować, zamieścić zdjęcia, itp.
6. Organizowanie webinariów, konkursów czy głosowań online. Wszystko po to aby nieustannie angażować użytkowników – przyszłych pracowników organizacji.
7. Uatrakcyjnianie graficznej formy stron kariery. The Warehouse – jeden z ostatnich ciekawszych przykładów: