Deloitte: Kryzys a employer branding

Jesteśmy coraz bliżej końca recesji, jednakże coraz więcej menadżerów wraca do swoich starych przyzwyczajeń sprzed upadku Lehman Brothers, zwłaszcza jeżeli mowa o zarządzaniu. Ale równocześnie pojawiają się nowe trendy, którym warto przyjrzeć się z bliska – wynika z raportu na temat strategii employer branding, opracowanego przez konsultantów z firmy Deloitte.

Poleganie na starych metodach, jeżeli myślimy o nowych wyzwaniach w pozyskiwaniu talentów, może działać na szkodę globalnej ekonomii, która desperacko poszukuje innowacyjnych rozwiązań, odświeżenia pojęcia przywództwa oraz nowych umiejętności – mówi Jeff Schwartz, Deloitte Consulting LLP.

Firma Deloitte nakreśliła sześć kierunków, które powinni rozważyć CEO oraz talent menadżerowie:

1. Problem wydaje się być znajomy, ale rozwiązania już nie
Ulegający ciągłym zmianom krajobraz ekonomiczny potrzebuje ciągle aktualizowanych planów, by poradzić sobie z starymi wyzwaniami. Tylko 39 proc. ankietowanych dyrektorów posiada w zanadrzu nowy plan w zarządzaniu talentami.

2. Brak wpisany w dostatek
Wielu dyrektorów obawia się utraty najlepszych pracowników na rzecz konkurencji, która radzi sobie z recesją. Pomimo że wielu z nich doskonale pamięta recesję 2001 roku, tylko jedna trzecia wprowadziła nowe projekty, których celem było zatrzymanie najlepszych pracowników.

3. Zasłanianie się recesją jako częścią strategii w utrzymaniu najlepszych pracowników wydaje się być ryzykowne
30 proc. pracowników aktywnie poszukuje pracy; 49 proc. wszystkich ankietowanych bierze pod uwagę zmianę miejsca pracy.

4. Zrozumienie swoich pracowników jest tak samo ważne, jak zrozumienie swoich kleintów
Podczas gdy 62 proc. pracowników wskazało na brak komunikacji pomiędzy nimi a zarządzającymi, tylko 35 proc. kadry menadżerskiej odczuło potrzebę poprawy komunikacji w firmie.

5. Pokaż mi pieniądze, ale pokaż także, że mnie kochasz
Pośród czynników, które pomogły podjąć pracownikom decyzję o opuszczeniu pracodawcy, wymieniono: bezpieczeństwo zatrudnienia (36 proc.) oraz brak wsparcia w rozowju kariery (27 proc.)

6. Poszukiwanie najlepszych leaderów na rynku pracy
Zbadane organizacje, które mają najlepszych przywódców, świadome są wysokich standardów etycznych. 59 proc. z nich odnotowało wzrost wysokich standardów etycznych w organizacji wobec 21-procentowego wzrostu
w konkurencyjnych firmach.

Autor: Jakub Jański, Źródło: employerbrandingtoday.com/pl


Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0