Coraz większe szanse kobiet na pracę w IT

Programy Dare IT zwiększają o 45% szanse na dostanie pracy w IT – wynika z badań przeprowadzonych przez Graduate School of Business Stanford University

Według badania przeprowadzonego przez Stanford University w 2022 roku.

 

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku oraz niedoborom w branży IT w zakresie dostępności specjalistów, Dare IT we współpracy z Graduate School of Business Stanford University przeprowadziło badanie skuteczności prowadzonego przez Dare IT Programu Mentoringowego i programu Dare IT Challenges. Jego wyniki są zaskakujące! Okazuje się, że udział w programach Dare IT zwiększa o około 45% szanse na dostanie pracy w branży IT. Dodatkową korzyścią jest również fakt, że uczestniczki inicjatyw Dare IT otrzymują więcej ofert pracy i są w stanie wynegocjować z potencjalnym pracodawcą wyższe wynagrodzenie.

 

Badania przeprowadzone od marca do lipca 2022 roku przez Golub Capital Social Impact Lab z Graduate School of Business Stanford University pokazało wysoką efektywność programu mentoringowego Dare IT i programu Dare IT Challenges dla różnych grup wiekowych oraz poziomu i rodzaju wykształcenia. Nad badaniem pracował dr. Emil Palikot – pracownik naukowy na Stanford Graduate School of Business i członek Golub Capital Social Impact Lab oraz dr. Susan Athey, profesor ekonomii technologii w Stanford Gratuate School of Business.

 

„Chcąc uczynić nasze kursy – program mentoringowy Dare IT oraz Dare IT Challenges – jeszcze lepszymi, nawiązaliśmy współpracę z Graduate School of Business z prestiżowego Stanford University z Doliny Krzemowej. Wspólnie zrealizowaliśmy projekt badawczy, którego wyniki pozwolą nam ulepszyć ofertę Dare IT i jeszcze efektywniej wprowadzać juniorów na rynek pracy. Jesteśmy dumne z tej współpracy i traktujemy ją jako wyróżnienie i docenienie naszych wysiłków. Wyniki badań mówią jasno – to, co robimy, po prostu działa.” – mówi Aleksandra Bis, współzałożycielka i co-CEO Dare IT.

 

Głównym celem zrealizowanego projektu badawczego było zrozumienie, na czym polega tak wysoka efektywność programów Dare IT poprzez ich ogólną analizę oraz zidentyfikowanie cech uczestników, którzy odnoszą z nich szczególnie wysokie korzyści, a także wskazanie sposobów, jak dostosować formułę programów tak, aby Dare IT mogło wspierać jeszcze więcej kobiet.

 

„Cały czas udoskonalamy program mentoringowy Dare IT oraz Dare IT Challenges, tak by jak najlepiej odpowiadały potrzebom uczestniczek. Poprzez rozwój i analizę oferty Dare IT Challenges mamy nadzieję stworzyć alternatywę dla spersonalizowanego programu mentoringowego, który jest możliwy do wdrażania na większą skalę. Ponadto, chcemy zrozumieć, jakie typy uczestników odnoszą korzyści z udziału w Dare IT Challenges – co ich wyróżnia czy też, na jakie umiejętności powinniśmy kłaść nacisk. Chcemy wyciągnąć z tego badania wnioski dla naszych programów, ale nie tylko – zależy nam na maksymalnym wykorzystaniu potencjału, i pracy nad tym, by zwiększać udział kobiet w IT poprzez wskazanie realnej drogi do pracy w IT.” – dodaje Natalie Pilling, współzałożycielka i co-CEO Dare IT.

 

Z czego wynika skuteczność Dare IT?

 

Każdy z programów odpowiada na potrzeby określonej grupy odbiorców – program mentoringowy jest ukierunkowany na pomoc kobietom w zrobieniu ostatniego kroku w zdobyciu pracy, szkoląc je w wyznaczonych obszarach. Z kolei Dare IT Challenges to kursy bazujące na zdobywaniu realnego doświadczenia zawodowego oraz budowaniu elementów portfolio umożliwiających sygnalizowanie konkretnych umiejętności. Współtworzone są ze Stanford University z Doliny Krzemowej, ale także z pracodawcami i ekspertami z branży. Nasza wieloletnia współpraca z liderami branży technologicznej pokazuje, że brak praktycznego doświadczenia oraz pozycji w CV sygnalizujących umiejętności poszukiwane przez rynek są częstymi przeszkodami dla kobiet szukających pracy w sektorze IT. Dlatego uczestnicy otrzymują wszystkie narzędzia do zdobycia pracy: ćwiczenie praktycznych umiejętności w wybranej specjalizacji, zbudowanie portfolio, a także wygranie stażu.

 

„Tworząc kursy dla początkujących projektantek w ramach Dare IT Challenges, chcemy jak najlepiej odtworzyć realne doświadczenia pracy juniorów z innymi projektantami i ułatwić im onboarding.” – mówi Aleksandra Bis i dodaje: „Zależy nam na tym, by stażyści lub juniorzy byli dla doświadczonych projektantów realnym wsparciem, a nie obciążeniem czy kosztem – uwagi lub czasu. Widzimy w nich wielki potencjał dla całej branży IT.”

 

Badanie zostało przeprowadzone przez Golub Capital Social Impact Lab, jednostkę badawczą, która jest częścią Stanford University Graduate School of Business. To laboratorium stanowi inicjatywę badawczą skupiającą pracowników akademickich, badaczy i studentów, których pasją jest prowadzenie badań mających na celu usprawnienie procesu innowacji oraz poprawę efektywności sektora społecznego. Laboratorium współpracuje z szeroką gamą organizacji, od dużych firm po mniejsze startupy, organizacje non-profit, organizacje pozarządowe i rządy. Wyniki badań są następnie wdrażane i rozpowszechniane w celu wywierania pozytywnego wpływu na społeczeństwo na jak największą skalę.

 

Powyżej przedstawione wyniki badania są efektem pracy nad pierwszym z kilku badań planowanych do realizacji we współpracy Dare IT ze Stanford University Graduate School of Business.

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0