Nawet 700 publikacji dziennie pojawia się w Internecie na temat staży i praktyk – wynika z badania przeprowadzonego przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami (PSZK) we współpracy z Brand24 w ramach kampanii społecznej „Staż. Sprawdź, zanim pójdziesz!”.
Prawie 9,5 tys. wzmianek w ciągu miesiąca – od wymiany opinii na temat konkretnych pracodawców, przez komunikaty o poszukiwaniach staży i stażystów, po kwestie formalne, takie jak opodatkowanie przychodów wynikających ze współpracy studentów z firmami, umowa czy prawa i obowiązki stażysty.
Debata na temat staży i praktyk toczy się głównie w mediach społecznościowych. Podstawowym miejscem wymiany opinii jest Facebook – pojawiło się tam 35,5 proc. odnotowanych w analizowanym okresie wzmianek. Po 15 proc. wypowiedzi opublikowanych zostało łącznie na blogach i mikroblogach, tyle samo na forach. Publikacje o charakterze informacyjnym dostępne na portalach internetowych to kolejne 15 proc.
Badania wskazały nie tylko miejsca dyskusji, ale też najaktywniejszych twórców treści i uczestników debat: fanpage’e firm, portale studenckie i rekrutacyjne. Jedną z najbardziej zaangażowanych społecznościowo w kontekście współpracy ze studentami firm jest PZU. – Doceniamy media społecznościowe jako miejsce dyskusji i wymiany informacji o stażach i praktykach. Komunikacja takimi kanałami jest dla nas bardzo ważna w relacjach z młodymi odbiorcami, dlatego prowadzimy fanpage „Grupa PZU Kariera”. Studentom poszukującym staży czy praktyk sugeruję korzystanie ze sprawdzonych, merytorycznych źródeł i dystans wobec anonimowych wypowiedzi znalezionych na forach czy blogach – mówi Maciej Hassa, Kierownik Zespołu Marki Pracodawcy z PZU.
Jak wynika z analizy wydźwięku publikacji przeprowadzonej przez Brand24, wypowiedzi związane ze stażami i praktykami są przede wszystkim neutralne, 10 proc. uznać można za pozytywne, zaledwie 1 proc. to komunikaty o negatywnym wydźwięku.
Badanie przeprowadzone przez Brand24 obrazuje obecność tematu staży i praktyk w internecie w okresie między 16 marca a 15 kwietnia 2014 r. Do szczegółowej analizy wyselekcjonowano niemal 9,5 tys. publikacji.
Kampania społeczna „Staż. Sprawdź, zanim pójdziesz!”, w ramach której przeprowadzono badanie, ma na celu zwiększenie poziomu edukacji praktycznej ludzi młodych poprzez zachęcenie pracodawców do organizowania staży i praktyk wysokiej jakości. Mecenasami kampanii są: Nestlé, Orange, PZU oraz Siemens. Partnerem merytorycznym kampanii są Wyższe Szkoły Bankowe, z kolei Partnerem Technologicznym – eRecruiter.
Więcej informacji na temat kampanii można znaleźć na stronie www.stazeipraktyki.pl, na profilu na portalu Facebook oraz na kanale You Tube.
Źródło: Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami
Image courtesy of phanlop88/FreeDigitalPhotos.net