Social Media Account Executive – 58 tysięcy złotych plus premie, a Social Media Manager nawet 81 tysięcy złotych – tyle rocznie można zarobić pracując w Polsce w branży social media. Najbardziej liczy się wiedza i doświadczenie. Nie mniej istotne jest posiadanie lekkiego pióra oraz umiejętność dobrej organizacji pracy – tak wynika z lipcowego badania przeprowadzonego przez Socjomanię
Statystycznie co tydzień pojawia się od 15 do 20 nowych ofert pracy związanych z mediami społecznościowymi. W przeważającej większości z nich pracodawcy podkreślają wagę kompleksowej znajomości tej tematyki – w teorii i w praktyce. Te spostrzeżenia potwierdzają eksperci z czołowych agencji (K2 Social, Think Kong, GONG) zapytani przez twórców badania. Innymi pożądanymi przez branże umiejętnościami są: kreatywność, znajomość języka angielskiego oraz znajomość narzędzi do monitorowania działań w social media. Należą do nich także: podstawowa znajomość programów graficznych (Photoshop, Gimp), sprawne wyszukiwanie informacji w sieci oraz elastyczność – gotowość do pracy w nietypowych godzinach.
O tym jak dynamicznie zmienia się rynek pracy w mediach społecznościowych świadczy ewolucja zawodów-specjalizacji, która nastąpiła w przeciągu ostatnich kilku lat. Jeszcze dwa lata temu firmy najczęściej poszukiwały osoby na stanowisko “social media specialist”. Obecnie lista możliwych profesji w branży mediów społecznościowych składa się z kilkunastu pozycji. Oprócz wspomnianej należy także wymienić: social media manager, community manager, content strategist, specjalistę ds. YouTube’a czy eksperta ds. komunikacji wizualnej.
źródło: Socjomania