Jest już dostępny o trendach i narzędziach w rekrutacji w 2013 r. To już druga edycja raportu opisującego najnowsze wyzwania z jakimi musi sobie radzić profesjonalny rekruter. W tej edycji przyjrzeliśmy się wielu aspektom rekrutacji, jej przyszłości i wyzwań jakie na nią czekają. W Raporcie publikujemy także wyniki badań nad materiałami rekrutacyjnymi przeprowadzone za pomocą innowacyjnych narzędzi śledzących ruch gałek ocznych.
Co w raporcie?
Wywiadu udzielił m. in. Michael B. Junge z Irvine Technology Corporation, który jest zdania, że nie będzie wielkiej rewolucji jeśli chodzi o źródło pozyskiwania kandydatów. Według niego, przynajmniej w USA, wciąż najwięcej zatrudnień pochodzi z poleceń pracowniczych. Jest zdania, że odpowiednio zaprojektowany program referencyjny jest bardzo efektywnym narzędziem. Trend związany z rozwojem programów referencyjnych powinien utrzymywać się w przyszłości.
W artykule Moniki Konopki z TATA Global Beverages możemy przeczytać jak powinna wyglądać rekrutacja w czasach kryzysu i niepewności na rynku pracy. Autorka zwraca uwagę na kosztowe i bezkosztowe działania podczas procesu rekrutacji. W czasach kryzysu, gdy przybywa bezrobotnych nie przybywa dobrych kandydatów. Ilość kandydatów nie przekłada się na ich jakość. Dobrzy kandydaci starają się podczas kryzysu nie opuszczać swoich miejsc pracy. W momencie, gdy udaje się znaleźć odpowiedniego kandydata – dodaje Monika Konopka – powinno się skrócić proces rekrutacji do minimum. Warto podczas takiego procesu na pierwszej rozmowie z kandydatem zaprosić szefa działu HR, aby kandydat mógł w pełni zapoznać się z warunkami panującymi w firmie i zadać mu pytania.
W wywiadzie z Anną Simioni Head of UniCredit Corporate Learning dowiemy się jaka jest zależność między trendami w szkoleniach i rozwoju pracowników a strategią rekrutacyjną. Anna Simioni jest zdania, że istnieje związek między stopniem zaawansowania praktyk w szkoleniach a zdolnością firmy do pozyskiwania talentów. Jest ważny czynnik wpływający na zaangażowanie pracowników. Wynika to według niej z wewnętrznej potrzeby samorealizacji ludzi. W Raporcie przedstawiane zostały case’y takich firm jak: LG Display, Sanofi-Aventis, czy Makro Cash&Carry.
Ponadto opublikowane zostały wyniki badań nad materiałami rekrutacyjnymi: Co widzą kandydaci, czyli materiały rekrutacyjne pod lupą, z wykorzystaniem innowacyjnego narzędzia śledzącego ruch gałek ocznych. Badanie miało na celu ukazanie jakie elementy materiałów rekrutacyjnych przyciągają największa uwagę, a które działają zniechęcająco. Materiały rekrutacyjne, często jako pierwsze oddziałują na wyobraźnię kandydata i sprawiają, że tworzony jest pewien obraz firmy. Co sprawia, że jedne materiały są bardziej efektywne od drugich? Przebadane zostały takie materiały jak: plakat, ulotka, folder, czy ogłoszenie o pracę. Wśród firm, których materiały wzięły udział w badaniu są: Danone, Eurobank, Nutricia, Henkel, Orange i Sii.
Bezpłatny Raport Rekrutacja 2013 Narzędzia i trendy dostępny jest pod tym linkiem: http://ebinst3.pro-linuxpl.com/oldhrs/rekrutacja2013/
Wydawca Raportu: HRstandard.pl
Partnerzy Główni: Start People, AG Test HR
Partner: Employer Branding Institute
Patroni medialni: Stowarzyszenie Agencji Zatrudnienia, PRoto.pl , marketingowiec.pl, marketer+, sfera-finansów.pl, banking-magazine.pl, portfel.pl