Często na wstępie procesu rekrutacji pracodawcy są pewni, że zrobili wszystko tak jak trzeba. Przede wszystkim oferują wspaniałą pracę we wspaniałej firmie. Po drugie, oferują atrakcyjne świadczenia pracownicze. Po trzecie, ogłoszenie zostało stargetowane do odpowiedniej grupy kandydatów i atrakcyjnie zakomunikowane.
Jednak okazuje się, że pomimo tych działań spływ aplikacji jest kiepski. Warto zwrócić uwagę na to, co dzieje się z punktu widzenia kandydata wejściu na stronę firmy.
Zbyt mało aplikacji
Czy kiedykolwiek próbowałeś zarejestrować się do konkursu tylko po to, aby uświadomić sobie, że proces zapisu jest bardziej frapujący, niż zdobycie nagrody? Aplikacja na stanowisko za pomocą strony internetowej może być frustrująca.
Wewnętrzne badanie przeprowadzone przez CareerBuilder wykazało, że 34% kandydatów, którzy próbowali aplikować na stanowisko nie dokończyło rejestracji. Powód był banalnie prosty. Proces aplikacji był zbyt trudny i skomplikowany. Musimy pamiętać, że jeżeli procedura aplikowania jest zbyt trudna, zmniejszamy prawdopodobieństwo dokończenia rejestracji przez kandydata. Im postawimy więcej przeszkód na drodze do złożenia aplikacji, tym mniej prawdopodobne będzie uzyskanie dużej ilości wartościowych zgłoszeń.
Dwie najczęstsze przyczyny braku aplikacji
CareerBuilder podaje, że dwie najczęstsze przyczyny nieukończenia rejestracji są następujące:
• Przycisk „Aplikuj” nie działa – wskazało na tą przyczynę 24% kandydatów;
• Zbyt długotrwały proces aplikacji – 21% kandydatów uznało, że długi proces aplikowania nie jest wart ich czasu
Warto przeanalizować, jak wygląda wprowadzony przez naszą firmę proces aplikowania. Należy przede wszystkim monitorować wszelkie błędy jakie się mogą pojawić w procesie. Potrzebne może też być odwołanie się do danych sporządzonych na podstawie opinii aplikujących.
Źródło: Mary Lorenz, CareerBuilder