Już prawie co czwarty HR-owiec korzysta z jakiegoś systemu wspierania rekrutacji (tzw. ATS) – wynika z badania zrealizowanego przez Millward Brown SMG/KRC Poland* dla Grupy Pracuj. Najczęściej wykorzystywane są one w dużych firmach, ale ich zalety doceniają również rekruterzy z małych podmiotów, zatrudniających do 10 pracowników.
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC Poland, wśród ponad 500
HR-owców rekrutujących przez Internet, z różnego rodzaju ATS-ów korzysta 17% małych firm (zatrudniających od 10 do 50 pracowników, 21% średnich przedsiębiorstw (51-250 pracowników)
i prawie co 3. duża firma (ponad 250 zatrudnionych).
Najczęściej wykorzystywanym systemem jest eRecruiter, którego pomysłodawcą i dystrybutorem jest Grupa Pracuj – wskazał go prawie co drugi badany (46%), deklarujący korzystanie z systemu ATS. Właśnie ruszyła jego kampania promocyjna. Do jego zalet, przez blisko dwa miesiące, będą przekonywać banery reklamowe, malingi i e-mailingi. Celem kampanii jest pokazanie korzyści, jakie wynikają ze stosowania eRecruitera, czyli przede wszystkim oszczędności i zwiększenia efektywności rekrutacji. Agencja Netizens Peppermint, która wraz z Grupą Pracuj przygotowała koncepcję kreacji, chciała też podkreślić intuicyjność i prostotę korzystania z tego narzędzia.
eRecruiter oferowany jest przez Grupę Pracuj od 2009 roku. Umożliwia szybkie przygotowanie i publikację ogłoszeń rekrutacyjnych na firmowej stronie www, w intranecie, w portalu Pracuj.pl oraz innych internetowych serwisach rekrutacyjnych. Daje też możliwość zbierania aplikacji kandydatów za pomocą skonstruowanego przez rekrutera formularza aplikacyjnego, a nie poprzez skrzynkę e-mail, co znacznie ułatwia weryfikację doświadczenia zawodowego i umiejętności kandydatów już na pierwszym etapie naboru. Pozwala to też na szybkie zbudowanie wewnętrznej bazy CV kandydatów.
– Przy wsparciu eRecruitera Klienci przeprowadzili już ponad 10 000 projektów rekrutacyjnych, na które kandydaci przesłali łącznie ponad milion aplikacji – mówi Marcin Sieńczyk, odpowiedzialny za rozwój tego produktu w Grupie Pracuj. – Dużym ułatwieniem jest funkcja ujawniająca źródło, z którego kandydat aplikował na ogłoszenie. eRecruiter wskazuje najskuteczniejsze kanały rekrutacyjne i pozwala optymalizować wydatki przeznaczone na pozyskiwanie nowych pracowników. Od tego roku, dzięki nowej funkcjonalności, rekruter może również publikować ofertę pracy w wybranych społecznościach (np. na Facebooku, Twitterze czy Blipie).
W trakcie trwania kampanii promocyjnej, czyli do końca maja, można przetestować eRecruitera za symboliczną złotówkę. Wystarczy wejść na stronę www.eRecruiter.pl i wypełnić formularz kontaktowy. Test obejmuje miesięczny dostęp do wersji eRecruiter Standard.
*Metodologia badania
Sondaż telefoniczny zrealizowany przez MillwardBrown SMG/KRC w dniach 12-25 października 2010 r. na losowo-kwotowej próbie 506 firm, zatrudniających powyżej 10 pracowników i korzystających z internetowych serwisów pracy.