Social media są częstym źródłem pozyskiwania kandydatów do pracy,a wciąż mało jest informacji na temat efektywności prowadzenia działań rekrutacyjnych z ich wykorzystaniem. Ważne jest, by ocenić, jakich kandydatów rekrutujemy poprzez media społecznościowe i czy podejmowane przez nas działania są adekwatne do potrzeb rekrutacyjnych.
Wyniki badania przeprowadzonego przez Shaker Consulting Group sugerują, że 2 portale wykorzystywane przez rekruterów są wyjątkowo efektywne: LinkedIn i Facebook. Kandydaci z LinkedIn byli zatrudniani na wyższe stanowiska niż typowy kandydat z social media. Ta prawidłowość powtarza się również w przypadku FB, ale nie jest aż tak imponująca.
Kandydaci pozyskani z Linkedin prezentowali się lepiej w kompetencjach zawodowych (np. rozwój innych, osiąganie wyników). Natomiast kandydaci z Facebooka to osoby bardziej o kompetencjach społecznych (np. zorientowanie na klienta, praca zespołowa).
Dane sugerują, że poszczególne portale społecznościowe „generują” kandydatów o odmiennych cechach i kompetencjach. Rekruterzy mogą wykorzystać tę informację, by trafniej umiejscawiać swoje działania rekrutacyjne.
Źródło: www.shakercg.com