Firma Revolut przedstawia nową strategię czyli dopasowanie do stylu pracy pracowników, a przestrzenie biurowe przekształci w RevLabs. Firma chce umożliwić bardziej elastyczny styl pracy ponad 2000 pracowników na świecie. Strategia RevLabs ma sprzyjać współpracy w zespole i poprawić komfort pracowników
Nowa strategia
Revolut, platforma usług finansowych, używana przez 13 milionów klientów na świecie i ponad 1 milion w Polsce, wprowadzi nowy, bardziej elastyczny model pracy. Jego elementem jest strategia RevLabs, która zmieni biura firmy w przestrzenie do pracy grupowej. To efekt ankiet i opinii zebranych od pracowników, którzy wyrazili zdanie o tym jak chcą pracować. Większość z ponad 2000 pracowników sama zdecyduje jak często chce pracować z domu i kiedy chce odwiedzać biuro. W odpowiedzi na informacje zebrane w ankiecie, 70% powierzchni RevLabs służyć będzie pracy zespołowej.
Revolut przeszedł w tryb zdalny w marcu 2020 roku. W ankiecie 98% pracowników zaznaczyło, że czuje się dobrze w zdalnym modelu pracy, a 90% menedżerów przyznało, że przejście na pracę z domu nie miało wpływu na wyniki w ich zespole. 65% pracowników Revolut opowiedziało się za swobodą przychodzenia do biura wtedy, gdy mają na to ochotę – na przykład gdy zatęsknią za kolegami lub możliwością wymiany pomysłów twarzą w twarz na spotkaniu. Dlatego, Revolut będzie wspierać zarówno pracowników, którzy preferują pracę z domu, jak i dostosuje biura dla potrzeb osób, którym brakuje pracy grupowej.
Ta sama ankieta pracownicza ujawniła, że choć wszyscy od marca 2020 r. pracowali zdalnie, 92% pracowników uznała, że wydajność ich pracy indywidualnej nie zmieniła się podczas pracy zdalnej, a jeśli już to na korzyść. 80% pracowników była zdania, że efektywność pracy grupowej też nie uległa zmianie lub się poprawiła. 96% uznała, że wydajność pracy w ich zespole jest taka sama lub doświadczyli zmiany na lepsze.
RevLabs będą zaprojektowane w taki sposób, aby maksymalnie (ok. 70% powierzchni) wspierać pracę grupową i proces kreatywny. Przestrzeń ma sprzyjać szybkiemu wzrostowi zatrudnienia, szkoleniom, wymianie wiedzy, burzom mózgów i bezpośredniej integracji w zespole, której wielu osobom podczas lockdownu brakuje. W RevLabs znajdą się także salki do spotkań z gośćmi z zewnątrz i strefy do cichej pracy.
Plany na 2021 r.
W 2021 r. Revolut planuje otworzyć RevLabs w swoich nowych lokalizacjach, gdzie nie miał jeszcze własnych biur, oraz stopniowo dostosować obecne przestrzenie do nowego modelu elastycznej pracy.
Revolut wprowadził tryb pracy zdalnej na początku 2020 r. w reakcji na wybuch pandemii, by zapewnić bezpieczeństwo pracownikom. Jak się okazało i co potwierdziły ankiety, nowy tryb pracy z domu (work from home, WFH) okazał się sukcesem. Od marca 2020 roku pracownicy firmy pracują z domu, bez istotnego wpływu na ciągłość procesów. W tym czasie Revolut wszedł na nowe rynki, do USA, Australii i do Japonii. Wprowadził też na rynek nowe usługi, jak handel metalami szlachetnymi czy konta i karty Junior dla dzieci.
“Nasi koledzy i koleżanki opowiedzieli się za większą równowagą, którą osiągnęli pracując z domu. Jednocześnie, dali do zrozumienia, że zdarza im się tęsknić za współpracownikami i bezpośrednią pracą w zespole nad wspólnymi projektami. RevLabs mają połączyć te dwa światy oraz ich zalety – wygodę pracy z domu i wspólnotę pracy w zespole. Revolut zawsze był dynamicznym i ekscytującym miejscem do pracy, w RevLabs chcemy zachować tę energię. Będziemy uzupełniać nową strategię w najbliższych miesiącach, tak by była atrakcyjna zarówno dla obecnych jak i przyszłych pracowników na całym świecie” – powiedział Jim MacDougall, VP of People w Revolut.
Efekty globalnego podejścia
W trakcie pandemii, Revolut realizował krok po kroku swoją wizję budowy globalnej super aplikacji finansowej, uruchamiając kolejne produkty i usługi, jak konto Junior dla dzieci, zniżki i cashback Rewards, zarządzanie subskrypcjami, nowe kryptowaluty i handel towarami (metale szlachetne). Firma wprowadziła też niedawno nowy plan Revolut Plus, oferujący klientom gwarancję zwrotu sklepowych zakupów. Fintech zwiększył w 2020 roku liczbę klientów, ale także zatrudniał na wiele stanowisk, niezależnie od miejsca zamieszkania kandydatów. Takie podejście zwiększa elastyczność budowania globalnych zespołów i umożliwia poszukiwanie talentów w światowej społeczności profesjonalistów.
10 miesięcy pracy zdalnej pokazały, że elastyczny tryb pracy służy zarówno pracownikom jak i firmie. Revolut dopasował się do nowych realiów z łatwością, dzięki pracy w oparciu o systemy chmurowe, gwarantujące ciągłość procesom w firmie. Dla 86% pracowników Revolut główną zaletą pracy z domu jest brak konieczności dojeżdżania do biura, a dla 60% największą korzyścią jest lepsza równowaga między pracą i życiem prywatnym (work life balance).
Źródło: Revolut