W tegorocznej edycji programu Top Employers Institute wyróżnił ponad 1600 organizacji, w 119 krajach na pięciu kontynentach. Jedno z wyróżnień zdobył Santander Consumer Bank – bank od kredytów. To już kolejny rok, w którym bank może pochwalić się prestiżowym certyfikatem Top Employer Polska, przyznawanym najlepszym pracodawcom.
Wrocław, 30 stycznia 2020 r. Top Employers Institute od niemal trzech dekad jest globalnym autorytetem w zakresie badania warunków pracy. W procesie certyfikacji Top Employer Polska szczegółowemu przeglądowi poddawanych jest aż 600 praktyk dotyczących zarządzania zespołem w takich obszarach jak: kariera i planowanie sukcesji, wynagrodzenia i świadczenia czy szkolenia i rozwój. Certyfikat otrzymują wyłącznie przedsiębiorstwa zapewniające pracownikom najlepsze warunki dzięki wdrażaniu wysokich standardów HR i tworzeniu przyjaznego środowiska pracy. Tego zaszczytu dostąpił po raz kolejny także Santander Consumer Bank.
– Otrzymany certyfikat potwierdza, że tworzymy naszym pracowników odpowiednie środowisko. Stawiamy na budowanie pozytywnych relacji i ich rozwój, zarówno zawodowy jak i osobisty. Jednym z naszych projektów rozwojowych jest chociażby Akademia Innowacyjności, w której to przeszkoleni wcześniej pracownicy są ambasadorami design thinking w organizacji, edukując swoich współpracowników, ale także wspierając budowanie nowych i doskonalenie funkcjonujących procesów biznesowych. Kolejną inicjatywą, którą cenią nasi pracownicy, jest Strefa Wymiany Wiedzy. To nasz wewnętrzny program szkoleniowy, w ramach którego niemal 50 trenerów-wolontariuszy z naszej filmy przeszkoliło przez cały miniony rok ponad 1 000 osób z różnych obszarów związanych z nowoczesną bankowością, takich jak: storytelling, przeciwdziałanie wyłudzeniom, podstawy SQL, czy digital customer journey – mówi Jacek Waszkielewicz, dyrektor Departamentu Zasobów Ludzkich Santander Consumer Banku.
O inicjatywie pozytywnie wypowiada się Ewa Serwa, menedżerka ds. zarządzania portfolio projektów w Santander Consumer Banku: – Mam przyjemność być trenerem wewnętrznym i pomagać kolegom z pracy zrozumieć, że zarządzanie projektami to nie czarna magia – mówi. Na możliwości rozwoju w strukturach banku wskazuje wielu pracowników, niezależnie od jednostki, w której pracują. – W Santander Consumer Banku pracownik ma wiele możliwości rozwoju. Funkcjonuje program mentorski, organizowanych jest wiele wydarzeń – Strefa Wymiany Wiedzy czy Open Day, w których możemy brać udział – dodaje Dominik Paszkowiak z Contact Center Santander Consumer Banku. Stworzenie dobrych warunków pracy przekłada się na atmosferę pracy. Aleksandra Keck, kierowniczka I oddziału w Krakowie podkreśla: – Santander Consumer Bank to dla mnie coś więcej niż firma, w której pracuję. To miejsce, gdzie można spotkać otwartych, szczerych ludzi, którzy chcą pomagać innym. Nie bez powodu większość z nas pracuje tutaj ponad 10 lat. Dobre praktyki realizowane przez Santander Consumer Bank przekładają się na jeden z najniższych współczynników rotacji pracowników w sektorze bankowym. Średni staż pracy w Santander Consumer Banku wynosi niemal 10 lat.
Wywodzący się z Wrocławia bank znany jest z zaangażowania w sprawy społeczne. Santander Consumer Bank włącza się w wiele wydarzeń, które mają na celu promocję zdrowego stylu życia wśród Polaków oraz zwrócenie uwagi na ważne społecznie problemy. W ramach Akademii Zdrowia Santander Consumer Bank angażuje się w organizację bezpłatnych treningów nordic walking. Logo Santander Consumer Banku można zobaczyć także m.in. podczas corocznych wydarzeń Bieg po Oddech czy Bieg po Nowe Życie. Pierwsza inicjatywa zwraca uwagę Polaków na problemy, z jakimi borykają się chorzy na mukowiscydozę w naszym kraju. Druga ma na celu wspieranie polskiej transplantologii. Poprzez projekt “28 Marzeń – niepełnosprawni w drodze na szczyt” zwraca również uwagę na potrzebę integracji osób niepełnosprawnych.
Informacja Prasowa