Dobre nawyki, a nie wskaźniki – czyli jak wykorzystać grywalizację do budowania zaangażowania pracowników

To działa!

 

Zamiast bardziej rygorystycznych zasad rozwinęła się dyskusja o wartościach w zespołach i na firmowym portalu społecznościowym. Pracownicy sami zaczęli mobilizować się nawzajem do przestrzegania zasad. Zrozumieli, że oszukuje się nie firmę, a swoich kolegów.

 

Dodatkowo wprowadzono nowe zadania wzmacniające współpracę między zespołami m.in.: wymiana członka drużyny i wspólne spalanie kalorii z nowym uczestnikiem. Oprócz tego każda z drużyn w ramach konkursu filmowego otrzymała zdjęcie aktora znanego z grania w duecie. Zadanie polegało na odnalezieniu filmowego towarzysza i przygotowaniu scenki.

Wystarczy chcieć

Jeżeli planujemy wprowadzić grywalizację w naszej organizacji, powinniśmy dobrze określić jej cel i do niego dopasować zadania dla pracowników. Przykład Grupy GPEC pokazuje, że elastyczność formy i możliwość dostosowywania zadań do oczekiwań osób uczestniczących jest kluczem do sukcesu. Twórcy gry cały czas kalibrują się wspólnie z graczami. Pracownicy współtworzą grę, a można odnieść wrażenie, że całkowicie przejęli zarządzanie nią. Menedżerowie natomiast coraz chętniej korzystają z niej jako narzędzia.

– Grywalizację od początku była narzędziem menedżerskim do wzbudzania zaangażowania w zespołach. Nie wszyscy menedżerowie od razu skorzystali z tej szansy, ale dobre przykłady szybko pokazały, że wystarczy dać ludziom przestrzeń i kilka drobnych zasad gry, aby byli w stanie sami nią zarządzać i motywować się wzajemnie do współpracy – mówi Marcin Lewandowski.

– Dynamika i elastyczność w działaniu, podejmowanie ryzyka, czy wsparcie i zaufanie obecne w grze wielu menedżerów skutecznie przełożyło na codzienną pracę ze swoimi zespołami. Z wykorzystaniem gry ustalają zasady codziennej współpracy, moderują codzienne konflikty, świętują małe sukcesy. – dodaje Anna Jakób.

A w najbliższym czasie..?

Firma stale rozwija wdrożone narzędzie. Niedawno uruchomiona została nowa platforma gry indywidualnej, w której na uczestników oprócz nowej, interaktywnej mapy czekają kolejne atrakcyjne i ciekawe zadania. Pod koniec czerwca rusza czwarta edycja grywalizacji zespołowej w nieco innej, wakacyjnej formie. Zadania realizowane będą w 3 rundach po 3 tygodnie. Drużynowe działania związane z aktywnością fizyczną podejmowane będą w charakterystycznych dla wakacyjnego klimatu plenerach. Dominujące w poprzednich edycjach zadania związane z liczeniem kalorii zostały zastąpione jeszcze silniej poprzez zadania kulinarne czy kulturalne.


Źródło: Monika Grąbczewska Junior Employer Branding Specialist w Employer Branding Institute 

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

      Skomentuj

      Share This
      HRstandard.pl
      Login/Register access is temporary disabled