7 czerwca w Warszawie odbyła się konferencja Employer Branding Summit 2018. Już po raz siódmy praktycy i miłośnicy employer brandingu mogli się spotkać na najważniejszym branżowym wydarzeniu w Polsce. Zwieńczeniem konferencji była Gala konkursu Employer Branding Excellence Awards 2018, w czasie której zostały wręczone nagrody i wyróżnienia dla pracodawców, którzy zrealizowali najlepsze projekty EB.
Konferencja EB Summit, organizowana przez HRM Institute, jest dla osób zajmujących się budowaniem marki pracodawcy w różnych aspektach okazją do poznania najnowszych trendów, narzędzi ułatwiających codzienną pracę i najlepszych praktyk, a także do wymiany doświadczeń i znalezienia inspiracji do własnych działań. W czasie konferencji mogliśmy poznać premierowe wyniki badania Employer Branding w Polsce 2018, które w sposób kompleksowy pokazuje jak wygląda branża EB w Polsce – jak się zmienia na przestrzeni lat i jakie wyzwania przed nią stoją. Raport z badania będzie do pobrania od 15.06. ze strony www.ebsummit.pl.
Kogo mogliśmy posłuchać?
Konferencja to okazja do posłuchania ekspertów i praktyków z zakresu budowania marki pracodawcy. Key note speakerem konferencji był Richard Mosley (Universum), światowy autorytet z dziedziny employer brandingu, który opowiedział o sztuce komunikowania się z kandydatami i pracownikami. Anna Macnar (HRM Institute), Katarzyna Młynarczyk (Socjomania) i Grzegorz Miłkowski (Contenthouse) pokazali narzędzia przydatne w pracy EB’owca. Dobrymi praktykami na przykładzie własnych organizacji podzieliły się Agata Białkowska-Samul (IKEA), Marta Zwolińska (Future Processing) oraz Kasia Zadrożna (AmRest).
Gala konkursu EBEA 2018
Konferencję zwieńczyła Gala konkursu EBEA 2018. Przyznano 7 statuetek w 7 kategoriach oraz aż 27 wyróżnień, co jest dowodem na coraz większe zainteresowanie i aktywność firm w dziedzinie zarządzania wizerunkiem pracodawcy, a także wysoki poziom samych prac. I to nie tylko tych stworzonych przez globalne marki, które mają w Polsce swoje oddziały, ale także przez mniejsze organizacje. Uczestnicy Gali mieli możliwość obejrzenia krótkich prezentacji na temat nagrodzonych projektów, które przedstawiali sami nagrodzeni.
O konkursie
Do konkursu zgłoszono łącznie 127 projektów, blisko o połowę więcej niż w roku ubiegłym. „Jury nie miało łatwego zadania – większość projektów miało ogromny potencjał. Założeniem konkursu jest wyróżnienie firm i zespołów osób, które dbają o wizerunek organizacji w oczach byłych, aktualnych i przyszłych pracowników. Cieszy mnie fakt, że firmy które weszły na drogę EB już jakiś czas temu, konsekwentnie kontynuują swoje działania i robią to rewelacyjnie. Ponadto poprzez prezentację najlepszych projektów podczas Gali chcemy pokazać przykłady warte naśladowania, które często mogą sprawdzić się na innym gruncie. Mam nadzieję, że długofalowo przyczyni się to do rozwoju całej branży employerbrandingowej w Polsce, a zielone światło dla EB zapali się w nowych miejscach” – mówi Anna Macnar, CEO HRM Institute, organizatora Konkursu.
Lista nagrodzonych:
Strategia Employer Branding
Zwycięzca: IKEA Retail
Wyróżnienie: Leroy Merlin Polska
Wyróżnienie: Roche Polska
Wyróżnienie: McDonald’s Polska
Wyróżnienie: Arla Global Shared Services Gdańsk
Kampania Rekrutacyjna Offline
Zwycięzca: Lidl Polska
Wyróżnienie: ABB Business Services
Wyróżnienie: Daftcode
Wyróżnienie: Motorola Solutions Systems Polska
Wyróżnienie: Roche Polska
Kampania Internetowa
Zwycięzca: Future Processing
Wyróżnienie: PwC Polska
Wyróżnienie: mBank
Wyróżnienie: IKEA Retail
Wyróżnienie: McDonald’s Polska
Wewnętrzna Kampania Wizerunkowa
Zwycięzca: VELUX Polska
Wyróżnienie: Future Processing
Wyróżnienie: Grupa Pracuj
Wyróżnienie: Nationale-Nederlanden
Wyróżnienie: PKN Orlen
Innowacja Employer Branding
Zwycięzca: PwC Polska
Wyróżnienie: Infosys Poland
Wyróżnienie: Daftcode i Indoorway
Wyróżnienie: Accenture
Wyróżnienie: Capgemini Polska
Film rekrutacyjny / wizerunkowy
Zwycięzca: Future Processing
Wyróżnienie: PwC Polska
Wyróżnienie: Tooploox
Wyróżnienie: mBank
Strona/zakładka kariery / Landing page
Zwycięzca: FreshMail
Wyróżnienie: e-Point
Wyróżnienie: AmRest
Wyróżnienie: Leroy Merlin Polska
Wyróżnienie: Siili Solutions
Organizator: HRM Institute
Patron Honorowy: Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej
Patroni medialni: SSC Heroes, Konfederacja Lewiatan, PulsHR.pl, employerbranding.pl, Personel i Zarządzanie, Miesięcznik Benefit, GoldenLine
Partnerzy: Brand24, Health Desk, Daily Fruits