Wielkimi krokami zbliża się sezon jesienny i przygotowania do niego ruszają pełną parą. W employer brandingu jesień oznacza targi pracy, a jak targi pracy, to myślimy: gadżety dla studentów! No właśnie, czy tylko studentów i czy tylko na targach pracy? Co z pozostałymi (niektórzy twierdzą, że ważniejszymi) grupami naszych odbiorców?
Na ścieżce doświadczeń z pracodawcą jest przecież wiele momentów, które możemy wykorzystać do budowania emocjonalnego kontaktu z marką. I wiele okazji, aby chwycić za serce i budować zaangażowanie 🙂 Jak je wykorzystać?
Podbij serca odrzuconych kandydatów
Pierwszy kontakt z kandydatem na stanowisko w naszej firmie to dla nas ważny moment w budowaniu wizerunku marki, choć rzeczywiście ten proces rozpoczyna się przecież znacznie wcześniej. Ale co zrobić, żeby podtrzymać dobre wrażenie na wszystkich kandydatach, z którymi odbyliśmy rozmowę? Najlepiej drobnym upominkiem! Już służę przykładem! ING Bank Śląski przygotował dla wszystkich swoich kandydatów na Praktykę z Lwem małą paczuszkę bakalii. Proste, a jakże efektowne! Prezent ten był prostym podziękowaniem za odbytą rozmowę rekrutacyjną. Nie jesteśmy przyjąć wszystkich chętnych osób, ale możemy zadbać o to by nas zapamiętali. Zapamiętali pozytywnie ☺
Doceń wyjątkowość tych, których właśnie zaakceptowałeś
Skoro zadbaliśmy już o to, aby pozytywnie zaskoczyć wszystkich kandydatów, co powinniśmy zrobić, żeby to dobre wrażenie podtrzymać? Po długiej i męczącej rekrutacji znaleźliśmy tych Jedynych, więc trzeba o nich zadbać. W jaki sposób? Możemy zaprosić ich na imprezę szkoleniową rozpoczynającą praktyki letnie. To idealna okazja, aby zaprezentować się odpowiednio i wszystkich sobie przedstawić. Praktykant z Katowic może poznać swoich kolegów i koleżanki z Gdańska, co w innym przypadku nie byłoby możliwe. Dodatkowo możemy wzmocnić ich pozytywne wrażenia wręczając upominek, który jest atrakcyjny, ale i praktyczny. Na praktykach tylko parzymy kawę? Zdecydowanie nie w ING!
Podziękuj ambasadorom za zaangażowanie
A co z tymi pracownikami, którzy nam pomogli w trudnym procesie rekrutacji? To ci wszyscy, którzy dzielnie wytrzymywali nawały żądnych informacji studentów na targach pracy. Koledzy, którzy użyczyli swojego wizerunku do promocji programów studenckich na ulotkach czy innych materiałach. O nich często zapominamy, a przecież wykonują kawał porządnej roboty. Jak pokazać, że doceniamy ich wysiłek? Można wykorzystać nawet tak na pozór zgrany gadżet jak kubek.
Wystarczy zaczepny napis
Wyobraźcie sobie tę scenę: robicie sobie kawę w firmowej kuchni, a koledzy pytają: „Ej, co to jest ten employer branding?”. Czyż to nie jest idealna sytuacja, aby opowiedzieć o swoich super mocach… takich jak tworzenie eb?
Autorka: Ewelina Resler, Client Partner w Employer Branding Institute