10 rzeczy, o których należy powiedzieć pracownikowi sezonowemu, aby nie zrezygnował z pracy po kilku dniach!

Paradoksalnie trudno o lojalnego pracownika na 1-3 miesiące. Jak skutecznie rekrutować osoby do pracy na wakacje? Najlepiej już na etapie ogłoszenia o pracę poinformować go o 10 ważnych kwestiach. 

Długość zlecenia

Dla pracowników sezonowych liczy się dokładna informacja o tym, kiedy mogą rozpocząć pracę, ale też kiedy zlecenie się zakończy. Brak tej wiedzy – i idąca za tym niepewność zatrudnienia – może prowadzić do nieporozumień, frustracji a w końcu do poszukiwań kolejnej pracy. Oznacza to, że jako pracodawca możesz pozostać bez pracownika na ostatnie dwa tygodnie sezonu.
Przykład: czas trwania pracy: 8 tygodni, wyjazd 18 maja.

Forma zatrudnienia

Warto określić na jakich zasadach będzie zatrudniony pracownik na wakacje. Możliwe formy to umowa o pracę na czas określony, umowa na zastępstwo, zlecenie i dzieło. Uczciwe przedstawienie formy zatrudnienia sprawi, że zgłoszą się osoby naprawdę zainteresowane ofertą.
Przykład: „oferujemy umowę o pracę na zastępstwo”.

Wynagrodzenie

W Polsce wynagrodzenie to wciąż temat tabu, jednak w przypadku pracy wakacyjnej watro podać w ogłoszeniu wysokość stawki za godzinę. Jeśli taka informacja nie znajduje się w ofercie, płaca powinna być pierwszą kwestią, którą jako pracodawca podejmiesz w rozmowie z potencjalnym pracownikiem.
Przykład: „wynagrodzenie miesięczne 1300 euro”.

Dodatki

Bardzo korzystnie w ofercie wygląda informacja o oferowanych przez pracodawcę dodatkach np. premii za dobrą sprzedaż, wyższej stawce za pracę w godzinach nocnych czy płacy za nadgodziny. Jeśli pracownik będzie mógł liczyć na darmowy posiłek także należy o tym wspomnieć.
Przykład: „Atrakcyjne wynagrodzenie (17,78 zł brutto za godzinę na start, a już po 2 tygodniach 18,68 zł brutto za godzinę. Poza tym dodatki płacowe: dodatek do 4-brygadowego systemu 0,71 zł/godz., 5 proc. dodatku do 2 zmiany i 20 proc. dodatku do zmiany nocnej – liczone z minimalnego wynagrodzenia”.

Zakwaterowanie

W przypadku pracy wakacyjnej, która często wiąże się z wyjazdami nad morze, w góry lub za granicę szczególnie ważną kwestią jest określenie warunków zakwaterowania. Dla pracownika ważne jest czy po przyjeździe będzie miał gdzie się zatrzymać, czy otrzyma pomoc w znalezieniu lokum i kto za nie zapłaci.
Przykład: „Świnoujście, praca wakacyjna z darmowym zakwaterowaniem”.

Wymagania

Ilu pracodawców i stanowisk, tyle wymagań. Wiele wakacyjnych stanowisk wymaga jednak tzw. książeczki sanepidu. Dla dobra siebie jako pracodawcy i pracownika należy zaznaczyć już w ogłoszeniu, że książeczka jest niezbędna. Brak dokumentu, w przypadku kontroli Państwowej Inspekcji Pracy, oznacza mandat.
Przykład: „wymagana książeczka sanepidu”.

System pracy

Zmianowość to czynnik, o którym należy informować pracowników. Wiele osób nie jest w stanie pracować na zmiany. Często to czynnik decydujący o zakończeniu pracy. Stąd szczególnie istotne jest wcześniejsze określenie zasad pracy. Równie ważne jest określenie, że praca jest np. mobilna, stacjonarna, weekendowa, 8-godzinna.
Przykład: „Praca w systemie zmianowym”; „Cztery możliwości godzinowe: 10/16/20/25 h tygodniowo”.

Wymagane prawo jazdy

Jeśli wraz z prawem jazdy wymagany jest także od pracownika własny samochód należy zaznaczyć to w ofercie. Najpóźniej w pierwszej rozmowie należy omówić także kwestię finansowania eksploatacji samochodu. Jeśli zaś firma oferuje samochód służbowy, warto podkreślić to w ofercie pracy.
Przykład: „Prawo jazdy kad. B, samochód służbowy.

Letnie praktyki

Jeśli jako pracodawca oferujesz praktyki, koniecznie zaznacz w ofercie czy są one płatne czy bezpłatne. Szczególnie w tym drugim przypadku warto już w ogłoszeniu poinformować potencjalnych kandydatów, co zyskują odbywając staż w danej firmie oraz jakie są dodatkowe benefity.
Przykład: „Dostęp do Centrum Rehabilitacyjno – Sportowego i Siłowni na terenie zakładu pracy”.

Perspektywy

Jeśli istnieje realna szansa przedłużenia umowy po sezonie wakacyjnym, warto o tym napisać w ogłoszeniu. Może to okazać się ważnym czynnikiem, który zwiększy atrakcyjność oferty.
Przykład: „Możliwość nawiązania długofalowej współpracy”.

Źródło: MonsterPolska.pl

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0