Od kilku lat można zaobserwować zdecydowany wzrost znaczenia marki pracodawcy, na co składa się kilka czynników. Po pierwsze, mamy do czynienia z kształtującym się rynkiem pracownika. Po drugie, coraz częściej to kapitał ludzki decyduje o przewadze nad firmami konkurencyjnymi. Ostatnią przyczyną jest fakt, że zarządy i akcjonariusze firm zaczynają brać pod uwagę koszty utraconych korzyści, które wynikają z braku odpowiedniej kadry, oraz te ponoszone w związku z wysoką rotacją lub nieudanymi rekrutacjami. W raporcie Jak zbudować silną markę pracodawcy dowiedzieć się można, jak krok po kroku zaplanować i wdrożyć strategię employer brandingową.
Goldman Recruitment jest firmą doradztwa personalnego wyspecjalizowaną w realizowaniu projektów rekrutacyjnych, głównie w obszarze finansów, metodami Search & Selection oraz Executive Search.
Raport Jak zbudować silną markę pracodawcy
Raport, którego partnerem jest HRstandard.pl, zrealizowany przez firmę Golden Recruitment został podzielony na sześć kroków w każdym z nich w bardzo jasny i rzetelny sposób przedstawiono strategię i odpowiedziano na szereg nurtujących pytań.
• Zaangażuj zarząd
• Określ zakresy odpowiedzialności
• Zdefniuj EVP (Employee Value Proposition)
• Dobierz właściwe kanały komunikacji
• Zaangażuj pracowników w promowanie marki
• Zmierz stopę zwrotu z inwestycji
W trakcie badania zapytaliśmy respondentów o wszystkie istotne kwestie związane z budowaniem i zarządzaniem marką pracodawcy, takie jak: definiowanie zakresów odpowiedzialności, stopień zaawansowania prac nad strategią, budżet, kanały komunikacji oraz sposoby mierzenia efektywności działań związanych z zarządzaniem marką pracodawcy. Ponadto uczestnicy badania wskazali w ankiecie, która z firm w Polsce i na świecie według nich najlepiej zarządza marką pracodawcy i na tej podstawie przygotowaliśmy unikalny ranking.
Źródło: GoldmanRecruitment.pl
Partner raportu: HRstandard.pl