Firmą, której doświadczenie potwierdziło, iż strategia zarządzania kadrami uwzględniająca elastyczne formy pracy, sprawdza się w dobie kapryśnej koniunktury, jest firma INTERPLASTIC, Klient agencji członkowskiej Polskiego Forum HR – Jobhouse. Na nasze pytania odpowiedziała tym razem Dyrektor Operacyjna firmy INTERPLASTIC – Pani Katarzyna Kisielewska.
Charakterystyka firmy
Firma INTERPLASTIC Roger Żółtowski zajmuje się produkcją i dystrybucją sprzętu sportowego oraz wyposażaniem obiektów sportowych. Interplastic jest firmą produkcyjną, zajmującą się produkcją wyrobów ze stali. Firma produkuje meble nierdzewne, gabloty do muzeów, części wyposażenia dla deweloperów. Tradycję i doświadczenia rodzinne łączy w swojej działalności z najnowocześniejszymi osiągnięciami techniki i technologii.
Bieżące wyzwania w zakresie ZZL i efekty współpracy z agencją pracy tymczasowej
Firma INTERPLASTIC Roger Żółtowski zaczęła współpracę z agencją Jobhouse 5 lat temu. Obecnie agencja zajmuje się pełną obsługą Klienta w zakresie zarówno rekrutacji stałych jak i zatrudniania pracowników tymczasowych. Niewątpliwie daje to agencji unikalną korzyść dogłębnego poznania specyfiki pracy w poszczególnych działach firmy, jak również jej kultury organizacyjnej oraz przełożenia tej wiedzy na dobór idealnie skrojonych kandydatów. W firmie pracuje aktualnie ponad 100 pracowników, z tego około 60 z nich zatrudnionych jest w produkcji, a 50% pracowników produkcyjnych stanowią pracownicy tymczasowi.
Na początku 2016 roku nastąpiła duża migracja pracowników tymczasowych do stałych, etatowych zespołów INTERPLASTIC – na umowy o pracę zostało wówczas zatrudnionych 12 byłych pracowników tymczasowych. Świadczy to o otwartości firmy na przyjmowanie pracowników na stałe, jeśli współpraca będzie dla obu stron zadowalająca w czasie świadczenia pracy tymczasowej. Firma Jobhouse odpowiedzialnie podchodzi do powierzonych zadań. Dla naszej branży liczy się przede wszystkim szybkość reakcji – sprawne dostarczenie pracowników czasami z dnia na dzień. Odczuwamy duże zapotrzebowanie na pracowników nisko wykwalifikowanych do prostych prac produkcyjnych, gdzie gwarantujemy podstawowe przyuczenie i opiekę brygadzisty. Oczywiście szkolenie BHP, zapewnienie ubrań roboczych – to wszystkich leży w naszych kompetencjach.
Zależy nam, aby pracownicy czuli się częścią firmy, dlatego dajemy im dostęp do imprez integracyjnych i szkoleń podnoszących kwalifikacje. Zatrudniamy również spawaczy, monterów – bez pracy tymczasowej, która jest dla nas ratunkiem w czasie pików produkcyjnych i wzmożonych prac sezonowych (maj-październik), byłoby nam trudno podołać wzmożonym zamówieniom – mówi Pani Katarzyna Kisielewska.
Osiągnięte efekty, czynniki sukcesu
• Upłynnienie procesów ZZL – dostosowanie poziomu zatrudnienia do konkretnych, bieżących zapotrzebowań, co pozwala zachować elastyczność i obniżać koszty całkowite
• Jasna, klarowna komunikacja w obie strony – pracownicy tymczasowi wiedzą czego się od nich oczekuje i jakie kryteria prowadzą do stałego zatrudnienia w miejscu świadczenia pracy tymczasowej
• Aspekt stepping stone – aż 20% pracowników tymczasowych przeszło na umowy o pracę.
Źródło: Polskie Forum HR