Firma zyskała nowego klienta, kluczowy pracownik odszedł na emeryturę, przedsiębiorstwo się rozrasta i brakuje rąk do pracy – nowa osoba na pokładzie jest niezbędna i to natychmiast! Niestety, w bardzo wielu firmach proces rekrutacyjny trwa bardzo długo, a jego rezultat nie zawsze spełnia wszystkie oczekiwania. By uniknąć takiej sytuacji, warto skorzystać z pomocy profesjonalnych agencji rekrutacyjnych.
Sytuacja, w której poszukiwanie idealnego pracownika trwa zbyt długo jest dla przedsiębiorstwa bardzo niekorzystna. Duża część czasu i zaangażowania, które powinny być włożone w realizację danego projektu, jest przeznaczana na rozmowy kwalifikacyjne. Tymczasem, zamiast tracić czas na czytanie CV i spotkania z kandydatami, można zwrócić się do agencji, które zajmują się wyszukiwaniem dla firmy najlepszych potencjalnych pracowników.
Agencje takie bardzo często specjalizują się w danej branży, czy to finansowej, czy medycznej i mają dużą wiedzę na temat tego, kto jest w danej firmie potrzebny. Znają wymagania na konkretne stanowisko i wiedzą jakie doświadczenie będzie w danej pracy niezbędne, dlatego też na rozmowy kwalifikacyjne zapraszają tylko starannie wyselekcjonowane, najlepsze osoby.
Większość agencji w wyborze kandydatów nie opiera się jedynie na przeczytaniu CV i spotkaniu kandydatem – bardzo często stosują one rozbudowany system ocen ich kompetencji, które weryfikują rzeczywiste umiejętności i predyspozycje takich jak np. psychometria.
Co więcej, skorzystanie z usług agencji rekrutacyjnej jest bardzo korzystnym wyjściem właśnie wtedy, gdy w firmie potrzeba pracownika jak najszybciej.
Agencje takie, mają w swoich bazach nazwiska kandydatów, którzy przeszli już rozmowy kwalifikacyjne i zostali wysoko ocenieni przez profesjonalnych rekruterów. Dzięki temu, mogą one szybko zareagować w momencie, w którym w firmie zwalnia się miejsce. Pozwala to na uniknięcie przestoju w pracy i płynne kontynuowanie realizacji zadań w firmie – podpowiada Tomasz Szach, Manager Sprzedaży w firmie Smart MBC.
Skorzystanie z pomocy agencji wiąże się nie tylko z oszczędnością czasu, ale także i pieniędzy, ponieważ wszystkie koszty związane z przeprowadzaniem procesem rekrutacji, takie jak headhunting, rozmowy kwalifikacyjne, dojazd do kandydata itd. są przez nią pokrywane. Firma płaci tylko za efekt końcowy.
Co jednak, jeśli pomimo profesjonalnej rekrutacji, przeprowadzenia testów i zarekomendowania najlepszego kandydata, z perspektywy czasu okaże się, że firma nie jest jednak z niego zadowolona?
Większość agencji oferuje swoim klientom okres gwarancyjny. Oznacza to, że jeśli w określonym przez obie strony czasie, firma zgłosi, że wybrany kandydat nie spełnia jej oczekiwań, agencja rozpocznie proces rekrutacji od nowa i znajdzie następnego, równie wykwalifikowanego pracownika. A co najważniejsze, zrobi to w maksymalnie krótkim czasie.
Źrodło: Smart MBC