Employer BrandingKnow HowKomunikacjaPressroomRozwójStrategiaTrendyWywiad

Dlaczego warto zainwestować w rozwój zawodowy? – wywiad z Moniką Sońtą

960x320 (2)

msonta

W kolejnej odsłonie wypowiedzi na temat menedżerskich studiów z zakresu Employer Branding, krótki wywiad z Moniką Sońtą, która od ośmiu lat zajmuje się komunikacją korporacyjną w branży FMCG. Jej specjalizacja to komunikacja wewnętrzna i modelowanie zaangażowania pracowników (projektowanie tzw. Employee Assistance Programmes). Jest również wykładowcą na Akademii Leona Koźmińskiego, o czym kilka słów poniżej.

Dlaczego warto zapisać się na menedżerskie studia Employer Branding i komu te studia są dedykowane?

Monika Sońta: Wiele zależy od oczekiwań słuchaczy (dokładnie określonych w ankiecie na pierwszych zajęciach) i poziomu wyjściowego całej grupy. Zajęcia projektujemy do konkretnych potrzeb i stąd wynika dopasowanie, elastyczność i współtworzenie zajęć przez uczestników.

Studia to możliwość:

● pogłębienia i uporządkowania wiedzy dla osób z działów tzw. miękkich – Jak ryby w wodzie będą czuły się osoby z People Operations, czyli specjaliści i menedżerowie działów personalnych i rozwojowych, szczególnie tzw. HR-­u miękkiego czy komunikacji wewnętrznej. Studia znacznie powiększą ich narzędziowe i koncepcyjne horyzonty i pozwolą z dużą pewnością siebie wypłynąć na szerokie wody zarządzania marką pracodawcy.

● poszerzenia perspektywy dla pozostałych działów wsparcia – Dla osób z działów marketingu, odpowiedzialności społecznej, komunikacji korporacyjnej czy Public Relations będzie to okazja do poszerzenia „akwarium”. Jeśli postrzegamy firmę jako ekosystem, nawet osoby bez formalnych powiązań z budowaniem marki pracodawcy, a z nastawieniem przenikania i dopasowywania się pomysłów z różnych obszarów biznesu, znajdą okazję do zdobycia praktycznych umiejętności organizacyjnych.

Jak wyglądają zajęcia podczas studiów?

Monika Sońta: Zajęcia z budowania zaangażowania w organizacji dzielą się na:

● Wykłady – przepełnione slajdami z rozwiązaniami praktycznymi i przykładowymi studium przypadku. Akurat na moich zajęciach dużo rozmawiamy o bieżących trendach w obszarze rozwoju organizacji i zarządzaniu oczekiwaniami pracowników.

● Ćwiczenia – czyli doświadczenie zawartości slajdów na własnej skórze, a właściwie na wcześniej opracowanym indywidualnie case study. Wszystko w klimacie metafor organizacyjnych, z wykorzystaniem metody ‘hands on, minds on’.

Czego uczą studia EB? Jakie umiejętności podczas studiów można zdobyć?

Monika Sońta: Studia pokazują szeroką perspektywę patrzenia na Employer Branding i podpowiadają narzędzia, które można dostosować do konkretnych sytuacji w organizacji. Umiejętności na moich zajęciach to m. in. patrzenie na zaangażowanie jako na ciągłe, spójne budowanie i modelowanie kultury organizacyjnej, a nie wzmacniającej punktowo kampanii interwencyjnej. Dużą uwagę przywiązujemy do sposobów mierzenia tego, co wydaje się nienamacalne – ­komunikacji czy zaangażowania. Dobór wykładowców mógłby posłużyć za dobrą praktykę w zarządzaniu różnorodnością. Zajęcia prowadzą przedsiębiorcy, konsultanci, praktycy z dużych organizacji oraz świata naukowego. Umiejętności są więc nabywane z wielu perspektyw.

Aby dowiedzieć się więcej na temat tego, jak zostać menedżerem marki pracodawcy zachęcamy do wejścia na stronę: www.studiaeb.pl, poprzez którą trwają zapisy na II edycję menedżerskich studiów EB.

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.





Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0