W Employer Branding Institute skupiamy się na poznaniu, w jaki sposób kandydat widzi rynek pracy. Analizujemy opinię o markach pracodawców w Internecie, śledzimy ścieżkę osoby aplikującej na dane stanowisko, oceniamy strony kariery, a także atrakcyjność i spójność oferty.
Obserwujemy również rankingi pracodawców i wiemy, kto według nich jest najbardziej pożądanym w oczach kandydatów. Jednak jak ten wynik przekłada się na ocenę stron kariery pracodawców? Postanowiliśmy sprawdzić, kto ma najlepszą stronę kariery w finansach.
Wybraliśmy liderów w finansach z najbardziej popularnych rankingów pracodawców. Uwzględniliśmy zarówno branżę bankową, jak i konsulting oraz ubezpieczenia i zbadaliśmy jak wyglądają strony kariery następujących marek: Bank Zachodni WBK, Accenture, Alior Bank, Pekao S.A, mBank, EY, PWC, KPMG, ING Bank Śląski, ING Życie, PKO BP, PZU, Deloitte, BCG, Provident oraz Deutsche Bank.
5 wymiarów oceny
Kluczowymi wymiarami oceny stron kariery jest 5 wymiarów: Przyjazność, Społeczność, Mobilność, Interaktywność oraz Angażowanie.
Pierwszy z nich – Przyjazność, oznacza przede wszystkim bezbłędne działanie Twojej strony. Niewgrywające się zdjęcia czy puste, nieaktualne linki, budzą brak zaufania co do jakości oferowanej pracy wśród kandydatów. Istotna jest także szybka aplikacja w kilku krokach. Logowanie się w odrębnym systemie, aby zgłosić kandydaturę na stanowisko, często stanowi barierę dla kandydatów.
Kolejnym istotnym wymiarem jest Społeczność, czyli powiązanie strony kariery z mediami społecznościowymi. Według Wearesocial.com 35% Polaków posiada aktywne konto na Facebooku, jest to ogromny potencjał do wykorzystania, zwłaszcza w komunikacji z pokoleniem Y, dla których media społecznościowe to naturalny kanał komunikacji. Oprócz samej obecności, liczy się także jakość i płynność kontaktu z kandydatami.
Trzeci wymiar obejmuje Mobilność. Niemalże połowa ruchu na stronach internetowych jest generowana przez smartfony, co czyni responsywność strony kariery jej niezbędnym atrybutem. Mobilność staje się istotna, zwłaszcza biorąc pod uwagę wprowadzony przez Google nowy algorytm, który preferuje strony mobilne w wyszukiwaniach.
Czwartym ważnym elementem oceny jest Interaktywność. Pokolenie Y jest niecierpliwą grupą kandydatów, którzy chcą wiedzieć wszystko tu i teraz. Cenią sobie szczególnie możliwość zadawania bezpośrednich pytań i feedbacku, toteż elementy strony takie jak FAQ czy czat, nabierają szczególnej wartości.
Ostatnim wymiarem jest Angażowanie kandydatów, czyli prowadzenie komunikacji w ciekawej formie, uwzględniającej nowe trendy. Gry autoselekcyjne, przedstawienia zespołu, czy materiały wideo stały się standardem wielu stron kariery, rywalizujących o uwagę przeciążonego natłokiem informacji kandydata.
And the winner is…
Okazuje się, że najlepszą stroną kariery, która zadbała o większość z powyżej wymienionych elementów, jest PZU. Kolejne miejsca zajął Provident, zwłaszcza dzięki angażowaniu kandydatów oraz EY z silnym powiązaniem z mediami społecznościowymi. Czwarte i piąte miejsce zajął mBank i KPMG.
Powyższy ranking Employer Branding Institute stworzył w ramach badań oficjalnej komunikacji pracodawców, poprzez platformę ebloveindex.com
A Ty jak wypadasz na tle innych?:)
Sprawdź się na www.ebloveindex.com
Autorka: Gabriela Różańska