Menedżerski program stażowy – case study [cz.1]

conference-room-768441_1280

Jak pogodzić ambicje młodych ludzi kończących studia z potrzebami dynamicznie rozwijającej się organizacji, która poszukuje utalentowanych menedżerów z ekspercką wiedzą i szerokim doświadczeniem? W czasach, gdy coraz trudniejsze i kosztowniejsze jest pozyskanie dobrego lidera, to prawdziwe wyzwanie.
 
Odpowiedzią na nie jest program Corporate Graduate Programme (CGP) – jeden z elementów strategicznego podejścia do rozwoju Talentów w Grupie International Personal Finance (IPF), w której skład wchodzi Provident Polska S.A.
 
Głównym celem programu CGP jest tworzenie silnej kadry menedżerskiej i zapewnienie sukcesorów na kluczowe stanowiska w całym IPF. Wprowadzenie wielowymiarowego programu stażowego pozwala na ścisłą współpracę z ludźmi o wysokim potencjale. Jest to też szansa, która już na początku kariery umożliwia absolwentom zdobycie doświadczenia, umiejętności i kompetencji wymaganych na wysokich stanowiskach na wszystkich rynkach grupy IPF.
 
Czym więc jest Corporate Graduate Programme? Jest to trzyletni, płatny program stażowy w obszarze ryzyka kredytowego. Działający na ośmiu rynkach (Polska, Czechy, Słowacja, Węgry, Litwa, Rumunia, Bułgaria i Meksyk) International Personal Finance postanowił dać czterem Absolwentom możliwość rozwoju kariery na skalę światową. Uczestnicy CGP, przechodząc po kolei przez wszystkie poziomy stanowiskowe (stażysta, analityk, starszy analityk), co pięć miesięcy zmieniają lokalizację stażu (tzw. Rotacja). W ciągu trzech lat pracując w pięciu różnych krajach grupy IPF przygotowują się do roli menedżera.
 
Rekrutacja do programu
 
Poszukiwania stażystów były prowadzone w Polsce, Wielkiej Brytanii, Czechach i na Słowacji. Do udziału zostali zaproszeni studenci ostatniego roku oraz absolwenci studiów wyższych biegle posługujący się językiem angielskim i mobilni międzynarodowo. Od kandydatów wymagaliśmy także zdolności analitycznych, zainteresowania tematyką ryzyka kredytowego oraz chęci rozwoju w tym obszarze. Program był szeroko promowany na uczelniach wyższych, w mediach społecznościowych, na targach i portalach pracy dla studentów, absolwentów i specjalistów. W spotkania ze studentami i absolwentami zaangażowali się m.in. Marcin Żuchowski – Dyrektor ds. Ryzyka Kredytowego w randze Członka Zarządu Provident Polska S.A. i Marek Białkowski – Dyrektor Biura Ryzyka Kredytowego.
 
Proces rekrutacji do programu CGP składał się z czterech etapów i w całości prowadzony był w języku angielskim.
 
Pierwszym krokiem była weryfikacja kandydatów na podstawie przesłanych aplikacji on-line. Ze wszystkimi osobami, które spełniły kryteria, zostały przeprowadzone wywiady telefoniczne, a następnie testy psychometryczne badające zdolności analityczne oraz preferencje menedżerskie. Rekrutację kończyła sesja Assessment Centre.
 
Ostatecznie z międzynarodowej grupy 40 kandydatów zostało wybranych czterech stażystów. Naszym wielkim powodem do dumy jest fakt, że dwoje z nich to kandydatki z Polski.
 
IMG_20141001_173808
 
Zaprojektowanie programu stażowego

[cz.2 już w przyszłym tygodniu]

 
Autorki:
Weronika Dziak, Konsultant ds. Szkoleń i Rozwoju, Provident Polska SA
Dominika Dobrzańska, Specjalista ds. Rekrutacji i Rozwoju, Provident Polska SA

 
 
 

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0