W sprawnych rękach portale społecznościowe mogą być użyteczne jak szwajcarski scyzoryk. W tym tygodniu – Twitter i Facebook. Jak maksymalnie wykorzystać możliwości tego pierwszego i na jakie dylematy możemy natrafić posługując się drugim? Do tego porcja wiedzy dla zainteresowanych rozwojem pracowników: kiedy zdecydować się na trening pracowników i o czym warto pamiętać, gdy mamy do czynienia z kimś o wysokiej potrzebie osiągnięć? A na koniec: 13 nietypowych benefitów dla osób z firmy. Naprawdę nietypowych…
1. Facebook Kandydata: źródło wiedzy czy ryzyko dyskryminacji?
Artykuł zaczynamy od spotkania z dwójką bohaterów: Richem i Giną. Rich to rekruter, który natrafiwszy na dobrze zapowiadającą się aplikację Giny, wchodzi do Internetu, żeby zajrzeć na jej bloga, o którym wspomina w CV. Przy okazji Rich znajduje jej profile na Twitterze i Facebooku… Co powinien zrobić? Czy prawdziwie profesjonalnym podejściem będzie zrezygnowanie z pobocznych źródeł wiedzy i skoncentrowanie się na procesie rekrutacyjnym? A może… wręcz przeciwnie?
2. Trening czyni mistrza…
…tylko w jakich sytuacjach zdecydować się na właśnie taką formę szkoleniową? Kiedy bardziej efektywne będzie wysłanie video tutorial albo zorganizowanie wykładu? Autorka za pomocą plastycznych przykładów radzi, jak dostosować formę do treści, które chcemy przekazać, nie zapominając o szczypcie dobrej zabawy dla uczestników. A Wy który sposób wybierzecie, żeby nauczyć zespół kelnerów fachowego otwierania butelek z winem? Is a Training Meeting the Best Approach?
3. O czym ćwierkają na Twitterze? O ofertach pracy
W ubiegłym tygodniu prezentowaliśmy wskazówki dla łowiących talenty na Linkedin, tym razem czas na Twittera – drugiego co do częstości użytkowania narzędzia rekruterów. Twitter to dobre miejsce, aby umieścić ogłoszenie o pracy, jednak nie wszyscy potrafią z niego skorzystać. Bo redagowanie wpisów na Twittera jest sztuką, dobry tweet powinien być jak reklama: zwięzły, przejrzysty i przyciągający uwagę. W artykule The Anatomy of a Perfect Job Tweet znajdziecie konkretne informacje o czynnikach wpływających na uwagę odbiorców: hashtagach, grafikach, linkach, porze publikacji…
4. Więcej wyzwań! Czyli o pracownikach z wysoką potrzebą osiągnięć
Nazwa tego rysu osobowości mówi sama za siebie. Jakie zadania powierzyć komuś z wysoką potrzebą osiągnięć? Przede wszystkim, należy postawić na wymagające działania. Akcja i rozwiązywanie problemów sprawiają, że taki pracownik jest w swoim żywiole. W nastawionym na efekty i pobijanie rekordów zespole będzie czuł się jak ryba w wodzie. Natomiast rozważania teoretyczne i dyplomację lepiej zostawić innym, jego wysoka potrzeba osiągnięć sprawia, że może być nie do końca przekonany do tego typu działań. Co jeszcze warto wiedzieć o takich pracownikach? Więcej informacji w artykule 10 Behaviors of High Achievers.
5. Z przymrużeniem oka: pokrycie kosztów rozwodu jako pracowniczy benefit?
A jednak. W artykule jeszcze 12 kolejnych nietypowych świadczeń dla pracowników przedsiębiorstw. Gdzie aplikować, aby w grudniu przysługiwał nam dodatkowy dzień płatnego urlopu na przedświąteczną wizytę u fryzjera? Która firma zapewnia swoim ludziom usługi lokaja, który zadba o wymianę opon i oleju w samochodzie? A u kogo możemy liczyć na bonus wysokości 2000$ za rok nienagannej frekwencji w pracy? Zapraszamy do lektury, jednak przy inspirowaniu się zalecamy pewną ostrożność…
Autorka: Zofia Augustyniak
CZYTAJ TEŻ: Ze świata HR – 9 przegląd mediów zagranicznych