Polskie Forum HR i HRstandard.pl wywołują do tablicy najlepszych Konsultantów HR na polskim rynku – podsumowanie kampanii

pfhr

Możliwość zgłoszenia się do udziału w Certyfikacji Konsultantów Polskiego Forum HR dobiegła już końca, ale nie chcąc pozostawiać Was bez wiedzy, prezentujemy poniżej odpowiedzi ze wszystkich sześciu części testu przygotowującego. Kto zgarnął 100%?

Część 1: Przepisy prawa i normy etyczne w pracy Rekrutera

1. Zasady równego traktowania w zatrudnieniu nie naruszają działania pracodawcy polegające na:

a) stosowaniu kryterium stażu pracy przy ustalaniu zasad wynagradzania i awansowania
b) zwalnianiu pracowników, którzy uzyskali wiek emerytalny
c) zatrudnianiu pracownic w ciąży w godzinach nadliczbowych przy pracach lekkich
d) Żadna z powyższych odpowiedzi nie jest prawidłowa

2. Podstawowym zadaniem Konsultanta ds. rekrutacji jest:

a) spowodowanie aby kandydat przyjął ofertę zatrudnienia
b) pomoc w budowie kariery zawodowej kandydata
c) rzetelne przekazywanie informacji o firmie i oferowanym stanowisku

3. Konsultant nie powinien aktywnie pozyskiwać kandydatów od klienta, dla którego prowadzi rekrutację:

a) w trakcie procesu rekrutacyjnego
b) w trakcie procesu rekrutacyjnego oraz w okresie objętym umową
c) w trakcie procesu rekrutacyjnego oraz w okresie jednego roku od jego zakończenia

Część 2: Konstruowanie procesów rekrutacyjnych, czyli co konsultant musi wiedzieć i umieć, aby właściwie ocenić potrzeby pracodawcy

1. Aby trafnie dobrać pracownika do organizacji należy wziąć pod uwagę:

a) dyskurs organizacji, styl pracy pracownika i przełożonego, warunki pracy
b) opis stanowiska pracy, styl pracy pracownika, poziom wynagrodzenia
c) dyskurs organizacji, zakres zadań na stanowisku, kompetencje i predyspozycje kandydata

2. Zaznacz dyskursy organizacji:

a) Kontroler
b) Wizjoner
c) Terapeuta
d) Ekolog
e) Mesjasz

3. Istotą analizy SWOT jest:

a) analiza dalszego i bliższego otoczenia organizacji
b) identyfikacja najbliższych konkurentów i sytuacji w otoczeniu
c) ocena potencjału organizacji względem konkurencji oraz ocena
sytuacji w otoczeniu

d) zbudowanie kluczowych kompetencji organizacji

Część 3: Praktyczny wymiar wywiadu kompetencyjnego

1. Kompetencja to:

a) wiedza i umiejętności i osobowość
b) wiedza, doświadczenie i umiejętności
c) wiedza, doświadczenie, umiejętności i postawa

2. Co oznacza ocena 5 w wywiadzie kompetencyjnym?

a) najlepszą możliwą ocenę, doskonale spełnia wymagania
b) Kandydat znacznie przewyższa wymagania dla danej kompetencji, co może spowodować niską efektywność i inne problemy
c) Kandydat nie posiada koniecznych kwalifikacji

3. Czy wywiad kompetencyjny i behawioralny to ta sama metoda?

a) tak
b) nie

Część 4: Direct search – sposób na pasywnych Kandydatów

1. Które z poniżej wymienionych aktywności docierania do Kandydatów mogą być zaliczane do poszukiwań bezpośrednich:

a) umieszczanie ogłoszeń z ofertami pracy na portalach branżowych
b) weryfikacja oraz selekcja nadesłanych aplikacji Kandydatów
c) prowadzenie rozmów kwalifikacyjnych z osobami nieposzukującymi pracy
d) żaden z powyższych

2. Headhunting nie daje możliwości:

a) zweryfikowania proponowanej oferty pracy Kandydatom
b) budowania pozytywnego wizerunku pracodawcy, dla którego jest prowadzony proces rekrutacji
c) pozyskania zadowolonych z wykonywanej pracy oraz nieposzukujących aktywnie pracy Kandydatów
d) żaden z powyższych

3. Target list to:

a) lista rekomendowanych w procesie rekrutacji Kandydatów
b) lista firm, w których mogą występować potencjalni Kandydaci pod kątem prowadzonej rekrutacji
c) wykaz Kandydatów, którzy zgłosili zainteresowanie wzięciem udziału w procesie rekrutacji

Część 5: Wyławianie talentów metodą AC

1. Asesor jako badacz jest osobą, która:

a) określa kontekst sytuacji poprzez tworzenie ram spotkania, zagospodarowanie czasu i miejsca, budowanie kontaktu, reprezentowanie organizacji dla której pracuje uczestnik.
b) stanowi bodziec dla uczestnika do podejmowania określonych działań, które podlegają ocenie w procesie selekcji (poprzez swój sposób zachowania, odgrywanie ról, zadawanie pytań, odzwierciedlanie mimiczne).
c) wysyła bodźce i ocenia uczestnika zgodnie z własną mapą poznawczą i nigdy nie jest od niej wolny.
d) wszystkie powyższe odpowiedzi są prawidłowe.

2. Jakich informacji o kandydacie nie dostarcza raport końcowy sesji Assessment Centre? (pyt.wielokrotnego wyboru)

a) silne kompetencje jednostki oraz jej obszary rozwojowe, silne kompetencje jednostki uruchamiane w określonym kontekście, kompetencje uruchamiane w sytuacji przydzielenia lub też braku przydzielenia określonej roli w zespole.
b) potencjał uruchamiany tylko w sprzyjających warunkach lub w sytuacji presji.

c) kierunki rozwoju, narzędzia i formy edukacji.

3. Jakie źródła informacji nie są wykorzystywane w celu pozyskania danych do budowania zadań kompetencyjnych AC?

a) dokumenty aplikacyjne kandydatów (życiorysy, listy motywacyjne, referencje)
b) dokumenty, raporty, zbiory danych firmy, jeśli nie są utajnione
c) klienci współpracujący

Część 6: Rola Konsultanta w procesie sprzedaży usług HR

1. Źródła pozyskiwania potencjalnych klientów to m. in.:

a) HBI, CRM, Izby handlowe i gospodarcze oraz wywiady rekrutacyjne
b) business meetingi, mixery, seminaria, konferencje oraz media
c) wszystkie powyższe

2. Która z technik nie jest techniką zbijania obiekcji?

a) LSCPA
b) technika Bumerangu
c) technika jednomyślności

3. Sprzedaż w nowoczesnej organizacji powinna być reprezentowana w strukturze firmy:

a) bezpośrednio w Zarządzie i w odpowiednim departamencie/dziale
b) w jednym z działów finansowym lub personalnym
c) nie ma takiej potrzeby, aby wyodrębniać część sprzedażową w organizacji, gdyż nie jest ona najważniejsza

 
 
Autorka podsumowania kampanii PFHR na portalu HRstandard.pl: Monika Sołtysiak
 
 
 

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0