“Generacja Z to osoby bardzo młode, ze świeżymi pomysłami i stale podążające za trendami. Do ich rekrutacji należy podejść więc w dokładnie ten sam sposób.” – tłumaczy Maciej Fedorów, który podczas Warszawskich Dni Rekrutacji 2015 opowiadał nam o poszukiwaniach Superbohatera!
Maciej Fedorów – Absolwent filmoznawstwa oraz organizacji produkcji filmowej i telewizyjnej. New Business Manager w agencji interaktywnej Merixstudio. Odpowiedzialny za kontakt i współpracę z potencjalnymi zagranicznymi klientami firmy. Pomysłodawca i koordynator akcji “the Developers”. Prywatnie pasjonat futbolu i nowych technologii. Członek zarządu liczącego ponad 1200 osób stowarzyszenia Fan Club Barca Polska.
Czy może Pan przytoczyć kluczowe tezy Pana wystąpienia podczas WDR 2015?
Podczas swojej prezentacji na Warszawskich Dniach Rekrutacji opowiadałem o tym jak skutecznie rekrutować w jednej z najtrudniejszych pod tym względem branż, a więc IT.
W obliczu niezwykle konkurencyjnego rynku należy porzucić utarte schematy i postawić na nieszablonowość. Opowiedziałem o naszej kampanii rekrutacyjnej „The Developers”, która oparta na grywalizacji rzucała kandydatom wyzwanie. Zmuszenie ich do wysiłku podrażniało ich ambicję, a ta z kolei kazała im rozwiązać nasz test. Kampania ta odbiła się szerokim echem i pokazała, iż czas i koszty tworzenie skutecznego procesu rekrutacyjnego nie muszą być wcale duże.
Jak podejść do procesu rekrutacji kandydatów generacji Z – urodzonych po 1995 roku?
Generacja Z to osoby bardzo młode, ze świeżymi pomysłami i stale podążające za trendami. Do ich rekrutacji należy podejść, więc w dokładnie ten sam sposób. Proces rekrutacji powinien przyciągać ich uwagę, być nowoczesny. Powinien być prowadzony „ich językiem”, lecz na naszych warunkach. Dobrze jest, więc wykazać się odrobiną innowacyjności i zmienić dotychczasowe podejście do rekrutacji. Należy odpowiednio wykorzystać nowinki techniczne i będące “na topie” tematy. Oczywistym jest, iż nasza zakładka kariery oraz sam proces rejestracji na dane stanowisko powinien być dostosowany do wszelkich urządzeń mobilnych. Im większa świeżość w podejściu do tematu, tym większa szansa na przekonanie do siebie ludzi młodych.
Co Pana najbardziej motywuje w pracy?
W swojej pracy nie zajmuję się tylko rekrutacją. Prowadzę również kontakty i rozmowy handlowe z zagranicznymi klientami, co daje mi możliwość poznania innych firm oraz kultury ich pracy. Procentuje to nie tylko na gruncie biznesowym – za każdym razem szukam też inspiracji związanych z rekrutacją. Poznawanie nowych osób oraz sposobu, w jakim działają ich organizacje jest niezwykle inspirujące i wpływa na moją pracę. Możliwość przeniesienia tego na grunt naszej firmy niesie ze sobą element ekscytacji. Gdy wszystko się powiedzie, daje zastrzyk pozytywnej energii. To moim zdaniem najbardziej motywuje mnie do codziennej pracy.
Czy może Pan podzielić się jedną inspiracją, która wpływa na Pana pracę?
Jestem osobą niezwykle lubiącą wyzwania, a te niesie ze sobą sport. Tym, co inspiruje mnie
w pracy, ale również w życiu, są mobilizujące odprawy przedmeczowe piłkarskich trenerów. Pełne pasji i energii niesamowicie „nakręcają” do działania. Idealnym przykładem jest tutaj motywacyjny film dla piłkarzy FC Barcelony, stworzony przez ich ówczesnego trenera Pepa Guardiolę.