III edycja konkursu Employer Branding Stars już wkrótce. Oto kolejna odsłona wypowiedzi członków Jury konkursu. Joanna Kamińska, trener biznesu, właścicielka firmy HR Support, opowie o tym, na co należy zwrócić szczególną uwagę, tworząc kampanie employer brandingowe.
HRstandard: Co jest dla Pani/Pana ważne w kampaniach employer branding?
Joanna Kamińska: W kampaniach EB istotne jest dla mnie to, aby były one odpowiednio dopasowane do grupy docelowej, do której są kierowane.
A jeszcze patrząc krok wcześniej – aby grupa docelowa została zidentyfikowana.
Nie wszystkie kampanie EB przemawiają do mnie osobiście, ale najważniejsze jest to, aby trafiały do grupy docelowej i aby pokazywały EVP dopasowane do jej oczekiwań.
HRstandard: Na co szczególnie zwraca Pani/Pan uwagę przyglądając się projektom z tego obszaru ?
Joanna Kamińska: Zwracam uwagę na kilka elementów:
- identyfikację grupy docelowej
- dopasowanie działań do tej grupy
- czy kampania wynika z szerzej strategii EB, czy jest jednorazowym działaniem
- efekt – czy realizowane projekty doprowadzają firmy do stawianego celu, czy projekty przekładają się na mierzalne efekty
- czy działania zewnętrzne są spójne z tymi, które realizowane są wewnątrz firmy. Ważne jest dla mnie czy to, co firmy pokazują na zewnątrz ma odzwierciedlenie w tym jak podchodzą do swoich pracowników, jakie oferują im warunki i jakie dają możliwości. Tak, aby poziom deklaratywny pokrywał się z firmową rzeczywistością.
HRstandard: Co może Pani/Pan poradzić firmom zgłaszającym swoje projekty?
Joanna Kamińska: Przede wszystkim chciałabym zachęcić tych, którzy działają w obszarze EB, aby zgłaszali swoje projekty niezależnie od budżetu, który na to poświęcają ani od rozmachu, z jakim jest to realizowane.
Często działania mniejszych firm, czy działania oparte o małe budżety są realizowane wyjątkowo dobrze i skutecznie i warto pokazywać je szerzej światu, aby móc się wzajemnie inspirować.
ZGŁOŚ SWÓJ UDZIAŁ W KONKURSIE EBstars
Gala finałowa konkursu EBstars odbędzie się na konferencji HRcamp 12 czerwca 2014r.
Konkurs organizowany jest przez portal HRstandard.pl, a jego partnerem merytorycznym jest Employer Branding Institute.
W konkursie nagrodzone zostaną najlepsze działania z zakresu budowania wizerunku pracodawcy na terenie Polski w okresie od lipca 2013 do marca 2014 roku.
Zgłoszone kampanie zostaną ocenione przez niezależny zespół jury, składający się z ekspertów employer brandingu, komunikacji, PR, HR i marketingu.